ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن

به گزارش «فناوران»، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ۴ سال اخیر با برنامه‌های متفاوت، سرمایه‌گذاری‌‎های خوبی روی طرح‎‌های فناورانه و اختراعات محققان صورت گرفته است.
سورنا ستاری در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با این معاونت اظهار داشت: امروز ضروری است که اختراعات محققان کشور به مرحله‌ی فروش برسد که یکی از این روش‎‌ها برای ورود ایده‏‌ها به بازار برگزاری بازار دارایی فکری است.
وی با بیان اینکه در ابتدا با برگزاری بازار دارایی فکری موافق نبودم، گفت: اما این روش از ۴ سال گذشته طوری برگزار شده که تاکنون ۲۹ اختراع از آن به مرحله فروش رسیده‌‎اند.
ستاری افزود: بازار دارایی فکری همانند موضوعاتی مانند استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و ایجاد محیط‌های کسب‌وکار در ۴ سال گذشته مطرح نبوده‌اند اما اکنون این موضوعات توسعه یافته است.
وی با بیان اینکه این امر توسعه‌ی خوبی در ۴ سال اخیر داشته است، گفت: یکی از روش‌‎های اصلی تجاری‎‌سازی، سرمایه‎‌گذاری است. باید به جای اعطای وام به محققان به سمت روش‎‌های سرمایه‎‌گذاری روی بیاوریم.
به گفته‌ی ستاری وام دادن در حوزه‌ی تولید محصولات دانش بنیان به معنای تعهد دادن به موضوعی است که اطمینان از نتیجه آن وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه