سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ خرداد

سال گذشته در رویداد Computex، شرکت Intel اقدام به معرفی نخستین پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای خود برای کاربران عادی نمود. پردازنده‌ای که کاربران را قادر به انجام پردازش‌های بسیار سنگینی می‌کرد.
قیمت آن پردازنده بسیار بالا به نظر می‌رسید. قیمت پایه‌ی در نظر گرفته شده برای آن ۱۷۰۰ دلار بود، اما رضایت کاربرانی را که نیازمند اجرای برنامه‌های سنگین متعدد داشتند، جلب می‌کرد. اما Intel در رویداد Computex سال جاری اقدام به معرفی خانواده‌ی جدیدی از پردازنده‌هایی با نام Core X-series نموده است که اولین عضو این مجموعه پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای i9-7980XE می‌باشد.
این پردازنده که ۱۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده، به طور واضح تراشه‌ای نخواهد بود که بر روی رایانه‌های رومیزی متوسط شاهد آن باشیم. این تراشه‌ی Intel همچنین توانسته است پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای Threadripper شرکت AMD را شکست دهد. تراشه‌ای که در هنگام معرفی پرقدرت‌ترین آن در سال جاری میلادی محسوب می‌شد.
اگر ۱۸ هسته‌ برای کاربری زیاد باشد، Intel نسخه‌های دیگری از این پردازنده را با هسته‌های ۱۰، ۱۲، ۱۴ و۱۶ نیز به بازار عرضه خواهد کرد. شاید بهترین خبر آن باشد که نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای این پردازنده ، i9-7900X دارای قیمتی ۹۹۹ دلاری خواهد بود که نسبت به مدل سال گذشته‌ی خود دارای قیمتی به مراتب پایین‌تر می‌باشد.
تمامی پردازنده‌های i9 دارای فرکانس پایه‌ی ۳.۳ گیگاهرتزی می‌باشند که قابلیت رسیدن به کلاک ۴.۳ با استفاده از Turbo Boost 2.0 و ۴.۵ گیگاهرتز با Turbo Boost 3.0 را دارا هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه