سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

شایعه شده اینتل در اول اکتبر از پردازنده‌های نسل نهم خود رونمایی می‌کند. در حالیکه عرضه‌ی تراشه‌های ۱۰ نانومتری Cannon Lake اینتل تا سال ۲۰۱۹ به تاخیر افتاد، این مدل جدید مبتنی بر پیشرفت‌هایی در پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری موجود خواهد بود. Wccftech گزارش می‌کند اینتل تراشه‌های Core i9 ،i7 و i5 خود را در تاریخ اول اکتبر تحت عنوان تراشه‌های نسل نهم معرفی خواهد کرد.
پردازنده‌ی پرچمدار این جریان اصلی با عنوان Intel Core i9-9900K، انتظار می‌رود با ۸ هسته و۱۶ رشته به فروش برسد. اسناد لو رفته نشان می‌دهد این اولین پردازنده‌ی دسکتاپ اصلی Core i9 است و شامل ۱۶ مگابایت حافظه‌ی پنهان L3 و تراشه‌های گرافیک Intel UND 620 است. در همین ارتباط، حتی انتظار می‌رود پردازنده‌ی Core i7 از نسل نهم دارای ۸ هسته و ۸ رشته باشد، همینطور Core i5 هم با ۶ هسته و ۶ رشته فروخته می‌شود.
گزارش شده اینتل در ابتدا پردازنده‌های قابل اورکلاک خود را راه‌اندازی می‌کند، پس از آن نیز در اوایل سال آینده، پردازنده‌های نسل نهم بیشتری را معرفی خواهد کرد. اگر معرفی اول اکتبر به وقوع بپیوندد، باید منتظر دیدن این پردازنده‌ها از اواخر سال جاری در دستگاه‌های مختلف باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه