ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

پس از تحریم ایران توسط GSMA، حضور بازدیدکنندگان ایرانی هم در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا از سوی این نهاد ارتباطی بین‌المللی ممنوع شده است.
به گزارش زومیت، اواخر شهریور ماه سال جاری مشخص شد که انجمن جهانی موبایل یا GSMA، ایران را تحریم کرده است. GSNA نهادی است که هماهنگی‌های بین‌الملی در حوزه‌ی موبایل را انجام می‌دهد و از جمله‌ی خدمات آن می‌توان به تعیین ساختار شناسه‌ی جهانی تجهیزات موبایل یا (IMEI) اشاره کرد. پس از آنکه مشخص شد GSMA ایران و اپراتورهای ایرانی را تحریم کرده، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در واکنش به این موضوع اعلام کرد که مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA دو سال تمدید نشده بود و پس از تمدید این مجوز در سال جاری، شرکت‌های ایرانی منعی برای استفاده از خدمات GSMA ندارند.
حال پس از گذشت بیش از یک ماه از این موضوع و در فاصله‌ی چند ماهه تا آغاز برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا، مشخص شده است که کاربران و به بیان بهتر بازدیدکنندگان ایرانی به دلیل تحریم‌های GSMA قادر به حضور در نمایشگاه MWC 2018 نیستند. پس از واکنش شماری از فعالان حوزه‌ی فناوری در ایران به این موضوع، عده‌ای مراحل مورد نیاز برای ثبت نام به منظور حضور در MWC 2018 را طی کردند، اما پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به کشور، پیامی ظاهر شد که نشان از ممنوعیت حضور کاربران ایرانی در MWC 2018 داشت.
در پیام مورد نظر ذکر شده که به دلیل اینکه GSMA یک شرکت سهامی آمریکایی است، از این‌رو باید از تحریم‌های تجاری اعمال شده توسط دولت آمریکا تبعیت کند. تحریم‌های یادشده مانع از این می‌شود که GSMA ویزای حضور برای بازدیدکنندگان از کشور‌های کوبا، ایران و سوریه را صادر کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه