موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

مشخصات سخت‌افزاری گوشی Pixel و Pixel XL بسیار  قدرتمند به نظر می‌رسد، اما ویژگی مهم ضد آب بودن در آن دیده نمی‌شود. در حالی که گوشی‌های رقیب موجود در بازار همچون iPhone 7 و 7Plus و خانواده‌ی S7 شرکت Samsung، به راحتی می‌توانند در مقابل نفوذ آب در شرایط مختلف مقاومت کنند، Pixel و Pixel XL تنها در برابر گرد و غبار و مقدار کمی آب مقاوم هستند.

اما گواهی‌نامه‌ی IP53 به چه معنا است؟
گوشی‌های Pixel و Pixel XL تحت گواهی‌نامه‌ی IP53 تولید شده‌اند. IP سرنام International Protection می‌باشد. عددهای بعد آن بیانگر میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ مواد خارجی چون ذرات گرد و غبار و آب می‌باشند. عدد اول که در اینجا ۵ است، بیانگر میزان مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و عدد دوم، ۳، نشان‌دهنده‌ی میزان مقاومت آن در برابر نفوذ آب می‌باشد.
درجه‌گذاری ۵ به این معنی است که Pixel کاملا در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم نیست. اگر می‌خواست کاملا در برابر گرد و غبار مقاوم باشد به رتبه‌بندی ۶ نیازمند بود. اما به اندازه‌ای مقاوم خواهد بود که اگر در هر گونه گرد و غباری قرار بگیرد، بر عملکرد گوشی خللی ایجاد نگردد. به عبارت دیگر، Pixel نباید مشکلی در کارایی خود، هنگامی که حتی در طوفان‌های شنی صحراها قرار گرفته باشد، ایجاد گردد؛ در این شرایط البته که ممکن است مقدار ناچیزی گرد و غبار داخل آن نفوذ کند.
اما مقاومت در برابر گرد و غبار شاید مسئله‌ی اصلی نباشد. از آن مهم‌تر، رتبه‌ی این دستگاه در برابر نفوذ آب ۳ است. به این معنی که Pixel تنها در شرایطی خاص می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. البته این گوشی در شرایطی چون زیر دوش آب مشکلی نباید داشته باشد، اما آن انتظاری که از گوشی‌های ضد آب در ذهن‌تان تداعی می‌گردد، در مورد این گوشی صدق نمی‌کند.

برچسب هاgooglePixelWaterproof
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google مشکل روشنایی بیش از حد لنز دوربین Pixel را تأیید کرد