تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

هفته گذشته نوکیا اعلام کرد که رویدادی را در 28 جولای برگزار خواهد کرد و براساس پیش بینی ها بنظر می رسید این شرکت قصد معرفی یک دستگاه مرتبط با واقعیت مجازی را دارد. این اتفاق افتاد ولی این دستگاه یک هدست واقعیت مجازی نبود.
نوکیا اسم این محصول را بطور رسمی Nokia OZO گذاشت که در واقع یک دوربین واقعیت مجازی است که برای ویدیوگرافرهای حرفه ای و کسانی که قصد ثبت محتوا برای واقعیت مجازی را دارند طراحی شده است. همانطور که از تصاویر مشخص می باشد، OZO شبیه به یک توپ فوتبال است که چند دوربین و میکروفون بر روی آن تعبیه شده است.


براساس توضیحات نوکیا، OZO قادر به ثبت ویدیوهای سه بعدی از طریق 8 دوربین و میکروفون کاملاً هماهنگ می باشد. نرم افزار داخلی این دوربین امکان نمایش تصاویر 3D را بطور همزمان میسر کرده است.
این دستگاه ظاهری منحصربفرد داشته و قطعاً یک محصول امیدوار کننده توسط نوکیا محسوب می شود. خصوصاً بعد از فروش بخش موبایل به مایکروسافت و احتمالاً واگذاری سرویس ناوبری HERE در آینده، این اقدامات می توانند نوکیا را همچنان بانشاط نشان دهند.
هنوز قیمت این دوربین مشخص نشده اما بنظر نمی رسد قیمتی ارزان داشته باشد! عرضه Nokia OZO نیز در سه ماهه چهارم سال 2015 انجام خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دوربین واقعیت مجازی نوکیا از حالا برای پیش سفارش آماده است