گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱ فروردين

تیم حقوقی منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی اعلام کرده است که مامور مرزی کانادا قبل از دستگیری او در فرودگاه ونکوور در سال ۲۰۱۸ از منگ سوالاتی پرسیده که نشان‌دهنده تلاشش برای جمع‌آوری مستندانی برای FBI بوده که فراتر از قلمرو ماموریت و صلاحیت او بوده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مونا دوکت، وکیل مدافع منگ وانژو به قاضی گفته است یکی ازسوالاتی که مامور مرزی از او پرسیده، این بوده که آیا هواوی در ایران نمایندگی دارد. سوالی که هیچ ارتباطی به مهاجرت و پذیرش در کانادا ندارد.
با قرار گرفتن پرونده بازپرسی استرداد منگ به آمریکا به مرحله آخر، دوکت گفته است: این سوال مامور مرزی تلاشی برای جمع‌آوری مستندات برای گروه دیگری بوده است.
منگ ۴۹ ساله به گمراه کردن بانک HSBC آمریکا درباره روابط تجاری هواوی با ایران و نقض قوانین تحریم ایالات متحده از سوی این بانک متهم شده است.
دولت کانادا اظهارات تیم حقوقی هواوی را توطئه‌ای بی‌اساس خوانده و اظهار داشته که مقامات در دو طرف مرز مراحل قانونی را دنبال می‌کنند.
اگر منگ به آمریکا مسترد شود، به دلیل کلاهبرداری از بانک در دادگاهی آمریکایی محاکمه خواهد شد. او پیشتر اعلام بی‌گناهی کرده بود و از زمان بازداشت خانگی در ونکوور درحال مبارزه با اتهامی که به او وارد شده و استردادش به آمریکا است. تیم حقوقی او که دنبال رفع اتهام است، درخصوص سوءاستفاده از فرایندهای صورت گرفته در طول بازداشت و نقض حقوق وی بحث‌های زیادی را مطرح کرده است.
مقامات مرزی کانادا قبل از اینکه پلیس این کشور او را به درخواست آمریکا بازداشت کند، به مدت سه ساعت مورد بازجویی قرار گرفته بوده است.
دستگیری او موجب تنش در روابط دیپلماتیک میان اوتاوا و پکن شد. مدت زمان کوتاهی پس از دستگیری منگ، چین هم دو تبعه کانادایی را به جرم جاسوسی بازداشت شد و دادگاه یکی از آنها روز جمعه برگزار شد و دادگاه دیگری روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
انتظار می‌رود پرونده منگ در ماه می به پایان برسد. هرچند هرگونه اعتراض به حکم صادره می‌تواند نتیجه نهایی را به تاخیر بیاندازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه