تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

در اولین نگاه سلول های سوخت هیدروژن مانند منبع بزرگ نیرو برای هواپیماهایی با بالهای ثابت که مسافت های طولانی را پرواز میکنند به نظر می آید - آنها زمان طولانی تری نسبت به باتری ها دارند ، و هیچ تشعشعی بجز بخار آب تولید نمیکنند . متاسفانه هیدروژن باید در مخزن های فشرده ی بزرگ و سنگینی ذخیره شود  . ماه پیش یک هواپیمای کنترل از راه دور الکتریکی Raptor E1 پرواز آزمایشی موفقی را با یک سیستم خاص جدید از سر گذراند که در واقع سبک تر از باتری لیتیومی قبل است . این پرواز در 19 ژانویه  در فرودگاه اوبان اسکاتلند توسط تیمی از تاسیسات علوم فضایی  اسکاتلند (SAMS) انجام شد . گرچه این پرواز تنها 10 دقیقه طول کشید در حالیکه این هواپیما ارتفاع 80  متری را طی میکرد ، جایگاه سوخت کافی برای 2 ساعت پرواز داشت .
این سوخت شکل 100 گلوله ی کوچک جامد را در یک کارتریج فشرده گرفت . این گلوله ها که توسط cella energy بریتانیایی ساخته شده اند ، از مواد شیمیایی ترکیبی اختصاصی تشکیل شده اند و به طور ثابت گاز هیدروژن با مقدار کمی گرمای به کار برده شده تولید میکنند . arcola energy  سلول های سوختی تولید میکنند که گاز را به برق تولید میکنند ، که برای نیرو دادن به موتور هواپیمای کنترل از راه دور استفاده میشوند . بر اساس گفته های cella ، این گلوله ها ( که اندازه شان 1 سانتی متر مربع است )  در طول مسافرت های سخت هوایی پایدارند ، و در دمایی به گرمی 50 سانتی گراد دوام میاورند. توسط هیدروژن فشرده میشوند و باید در دماهای پایین ذخیره شوند .
مدیر اجرایی cella، استفان بنینگتون میگوید : " این پرواز از نمونه ی اولیه ی یک سیستم استفاده کرده و ما از پرواز اولیه خوشحال بودیم ، و پرواز دیگری هم برنامه ریزی شد تا در آینده ی نزدیک اتفاق بیفتد . آخرین نسخه های این سیستم که ما قبلا طراحی میکردیم سه برابر انرژی باتری های لیتیومی با همان وزن را خواهند داشت . "
در آخر اینکه این تکنولوژی تبدیل به هواپیما های مسافر بر با اندازه ی کامل خواهد شد .


برچسب هاlightweightdrone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حق امتیاز ثبت‌شده‌ی Amazon حاکی از طرح ایجاد انباره‌هایی از پهپادها