تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

فیسبوک اخیراً اعلام کرد که کار طراحی و ساخت پهباد بزرگ Aquila را به اتمام رسانده و این پهباد اکنون می تواند دسترسی به اینترنت را در دور افتاده ترین مناطق جهان میسر کند.
Aquila یک پهباد خورشیدی است که بالهایی به اندازه بال بوئینگ 737 داشته و وزن آن نیز از یک ماشین معمولی کمتر است. این پهباد می تواند اینترنت را از آسمان به سمت زمین بفرستد و قابلیت پرواز یکسره تا چند ماه را دارد.
فیسبوک همچنین از فناوری ارتباطی لیزری جدیدی پرده برداشت که قابلیت ارسال اطلاعات تا 10 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. این سیستم جدید بیش از 10 برابر سریعتر از سیستم های قبلی محسوب می شود و قادر است از فاصله 16 هزار کیلومتری اینترنت را با دقتی زیاد قابل دسترس کند.


این هواپیما 400 کیلوگرم وزن داشته و می تواند بین ارتفاع 20 تا 30 کیلومتری پرواز کند. این ارتفاع بالاتر از هواپیماهای تجاری محسوب می شود و در نتیجه مشکلات آب و هوایی برای این پهباد دردسرساز نخواهد شد.
به گفته جی پریخ، نایب رئیس بخش مهندسی این پروژه می گوید: ماموریت ما این است که تمام افراد دنیا را به اینترنت متصل کنیم. این پروژه فرصتی عالی برای ما به حساب می آید تا شرکت های دیگر را برای توسعه این بخش از صنعت تشویق کنیم.
این پهباد در مدت 14 ماه ساخته شده و قادر است تا 90 روز در آسمان پرواز کند. بالون های هلیومی به پهباد متصل هستند و آن را در آسمان شناور نگه می دارند. طول بال های این پهباد 42 متر می باشد.
از آنجایی که هواپیماها برای حفظ تعادل باید دائماً در حرکت باشند، این پهباد نیز مداری به شعاع 3 کیلومتر را طی می کند. در طول روز Aquila در ارتفاع 30 کیلومتری پرواز می کند و در شب ارتفاع خود را به 20 کیلومتر کاهش می دهد تا مصرف انرژی پایینتری داشته باشد.
این پروژه کمک می کند تا 10 درصد از افراد دنیا که از اینترنت محروم هستند به این شبکه جهانی متصل شوند. حدود یک سال پیش، فیسبوک Internet.org را به منظور فراهم کردن اینترنت برای دو سوم از افراد دنیا شامل کشور هند که دسترسی مطلوبی به اینترنت نداشتند، راه اندازی کرد.
به گفته پریخ، فیسبوک قصد فروش این پهبادها را ندارد، اما از آنها استفاده می کند تا اینترنت مناسبی را در نقاط محروم قابل دسترس نماید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مقابله سهامداران فیس بوک با قدرت مارک زوکربرگ