گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ آبان

یکی از معضلات بزرگ عصر ما، علی‌رغم پذیرش زندگی دیجیتالی، تقریبا در تمام جنبه‌های زندگی، از سیستم‌های بانکی گرفته تا ارتباطات شخصی، حمایت از سیستم گران‌قیمت و سنتی رای‌گیری می‌باشد که شاید از رفتار جمعی شهروندان در سیستم دموکراسی نشأت گرفته است.
این بدان معنا نیست که تا به امروز برای رای‌گیری الکترونیکی تلاشی صورت نگرفته است. از نیم قرن پیش تا‌‌کنون، ایالات متحده انواع راه‌حل‌های الکترونیکی را از punchcardها گرفته تا صفحات‌لمسی به کار گرفته‌ و در واقع، این نوع رای‌گیری در حال حاضر در اشکال متفاوت در بیش از ۳۰ ایالت اجرا شده است. هرچند این روش برای شهروندان دیگر کشور‌ها و در شرایط مشابه به نوعی اجرا می‌شد، با این حال، سیستم فعلی در رای گیری، به ویژه برای انتخابات عمومی، ترکیبی از روش‌های قدیمی و جدید است و شایستگی به‌روز شدن برای بازتاب بهتر عادات و سرعت زندگی مدرن را دارد.
واقعیت این است که روند و مقررات برای ثبت‌نام و رای‌گیری به طور افراطی تغییر می‌کند. بنابراین یک رای دهنده در یک شهرستان یا ایالت معین ممکن است در روز انتخابات تجربه‌ای کاملا متفاوت از رای‌دهنده‌‌ی کشور همسایه داشته باشد. به عنوان مثال تفاوت در برگه‌های رای، قوانین ثبت نام، سیاست‌های رای‌گیری و سخت‌افزار فیزیکی را می‌توان نام برد.
به هر طریق، انتخابات الکترونیکی نگرانی‌های امنیتی را به همراه خواهد داشت، اما باید توجه داشت که مزایای این نوع رای‌گیری بر چالش‌های امنیتی آن برتری دارد. گذشته از آن، عموم مردم باید به این روش نوین اطمینان کامل پیدا کنند. از سوی دیگر موضوع امنیت داده‌ها در بانک‌های اطلاعاتی و جلوگیری از نفوذ هکرها به این نوع سیستم‌ها، عامل تعیین‌کننده‌ی اعتماد خواهد بود. اما دلیلی دال بر خطرات بیشتر سیستم رای گیری آنلاین از سیستم رای گیری فعلی وجود ندارد. علاوه بر این، بررسی‌ها حاکی از آن است نگرانی از تقلب گسترده‌ی رای‌دهندگان نابه‌‌جا است. چراکه این تخلفات ممکن است در روش‌های قدیمی نیز دیده شوند. یکی از موثر‌ترین راه‌ها برای اطمینان از امنیت این روش، ایجاد مشارکت‌های همگانی، خصوصا بین دولت و نوآوران در ایجاد راه‌حل‌های مطمئن می‌باشد.

برچسب هاElectronicElection
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Uber در تلاش برای شناساندن خود به عنوان سرویس دیجیتالی به اتحادیه‌ی اروپا