ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۵ دي

به گزارش مهر، در پی آغاز به کار و فعالیت کارگروه راهبری اینترنت چیزها، توسط مرکز ملی فضای مجازی و با مشارکت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و نیز همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، تقسیم کار ملی برای اجرای این پروژه شکل گرفت.
جلسات کارگروه اینترنت چیزها، در مرکز ملی فضای مجازی و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان‌ها و نهادهای مختلف و مرتبط تشکیل و در آن بر ایجاد وحدت رویه در موضوع اینترنت چیزها، ارائه‌ی یک تعریف و دیدگاه واحد برای اینترنت چیزها، ایجاد زیرساخت مناسب برای این فناوری و مسائل امنیتی و حریم خصوصی در این حوزه تاکید شده است.
همچنین در جلسات کارگروه، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ی اینترنت چیزها برای افزایش اشتغال و توسعه‌ی کسب و کار در کشور، بحث، بررسی و تبادل نظر صورت گرفت.
بر این اساس مقرر شد کمیته‌های تخصصی اینترنت چیزها در موضوعات مختلف و با مشارکت نمایندگان سازمان‌های ذیربط در مرکز ملی فضای مجازی شکل گیرد تا ابعاد تخصصی و فنی مرتبط با اینترنت چیزها را در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، صنایع و کاربردها، حاکمیت (امنیت، حقوق و مقررات) و نیز سایر حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصله را جهت اتخاذ تصمیمات نهایی، در اختیار کارگروه بگذارد.
کارگروه راهبری اینترنت چیزها با هدف تدوین سند راهبردی و نقشه‌ی راه اینترنت چیزها، راهبری طرح‌های کلان ملی در این حوزه، شناسایی نقاط قوت و تهدید توسعه‌ی اینترنت چیزها در کشور، بررسی و تقسیم کار ملی با شناسایی کلیه‌ی ذینفعان و بازیگران بخش حاکمیتی، دولتی، غیر دولتی و عمومی و شناسایی و انتخاب طرح‌های پایلوت ملی در حوزه‌ی اینترنت چیزها تشکیل شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه