گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

3 دسامبر، 2017 روز سالگرد پیام های متنی SMS است، این پیام ها اولین بار بیست و پنج سال پیش، در سال 1992 در انگلستان ارسال شد. این روش ارتباطی توسط یک مهندس انگلیسی 22 ساله به نام Neil Papworth توسعه داده شد.
در آن زمان، وی فناوری ارسال پیام کوتاه را برای ارسال یک متن کوتاه استفاده کرد. به گفته‌ی وی، پس از آن علاقه مند شد تا بر روی این مبحث کار کند. نیل در مهمانی شب کریسمس، عبارت کوتاهی را با مضمون  "کریسمس مبارک"، برای دوست خود ریچارد جارویس مدیر عامل وقت وودافون ارسال کرد. Papworth که برای شرکت Sema Group در انگلیس کار می کرد یکی از اعضای گروهی بود که نرم افزار ارائه دهنده ی خدمات پیامک را برای شرکت وودافون طراحی می کردند. او در تاریخ 3 دسامبر 1992 اولین پیامک را با ارسال متنی از دفتر شرکت Sema Group به شعبات Vodafone آزمایش کرد.
البته دوست او، ریچارد جارویس، به این پیامک حتی با یک ایموجی لبخند نیز پاسخ نداد، زیرا در آن زمان هیچ کدام از این ویژگی ها بر روی صفحه کلید تلفن همراه تعریف نشده بود! از آن زمان SMS به بخش جدایی ناپذیر از ارتباطات بین مردم تبدیل شده است. با این حال، اوج محبوبیت مکالمات با کمک متن فقط تا سال 2000 بود و پس از آن پیام رسان های جدید به بازار آمد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه