گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

گوگل برای دریافت تاییدیه اتحادیه اروپا به منظور خرید Fitbit در مزایده، درخصوص عدم استفاده تبلیغاتی از داده‌های این ردیاب سلامتی تعهد می‌دهد.
به گزارش گروه اخبار خارحی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل برای دریافت تاییدیه اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است که از داده های سلامتی ردیاب تناسب اندام Fitbit برای هدف گذاری تبلیغات در راستای توجه به نگرانی های ضدانحصاری اتحادیه اروپا در پیشنهاد 2.1 میلیارد دلاری خود در مزایده استفاده نكند.
این مزایده که نوامبر سال گذشته خبر برگزاری آن اعلام شد، به گوگل کمک خواهد کرد تا رهبری بازار را در ردیاب های تناسب اندام از اپل و سامسونگ و بازار ساعت های هوشمند در کنار سایرین شامل هواوی و شیائومی بگیرد.
گوگل در اطلاعیه ارسالی به رویترز اعلام کرده است: این معامله درباره دستگاه ها و نه دیتا است. ما از فرصت همکاری با اتحادیه اروپا روی روندی که موجب حفاظت اطلاعات مشتریان شود و همچنین انتظارات درخصوص اینکه دیتای دستگاه Fitbit نباید برای تبلیغات استفاده شود، استقبال می کنیم.
رویترز هفته گذشته گزارش داده بود که چنین تعهدی برای حفاظت از داده ها،احتمالا به گوگل کمک خواهد کرد تا تاییدیه اتحادیه اروپا را در این معامله دریافت کند.
Fitbit سهم سه درصدی از بازار جهانی دستگاه های پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2020 داشت که براساس دیتای ارایه شده از بازار خیلی عقب تر از سهم 29.3 درصدی اپل و پس از آن شیائومی، سامسونگ و هواوی قرار دارد.
درحالی که این معامله موجب انتقادات سنگین از سوی مدافعان حریم شخصی شده بود، این نگرانی را ایجاد کرده بود که احتمالا گوگل از دیتاهای سلامت Fitbit برای بهبود تسلطش در بازار تبلیغات آنلاین و جسنجو استفاده خواهد کرد اما مسایل حریم شخصی تحت قوانین رقابتی قرار نمی گیرند.
همچنین در این میان از کمیسیون اروپا انتظار می رود قبل از تصمیم گیری برای تایید این معامله باید فیدبک هایی از رقبا و کاربران دریافت کند، امتیازات بیشتری درخواست کند یا اگر نگرانی های جدی تری وجود دارد، یک دوره طولانی مدت چهار ماهه برای بررسی این موضوع تخصیص دهد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه