تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۴:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۱ خرداد

این شرکت مبلغ بیش از 550،000 دلار را در سال گذشته به 82 نفر پرداخت کرده است.
از زمان راه اندازی برنامه ی پاداش امنیتی اندروید در سال گذشته، گوگل بیش از 550،000 دلار را به 82 نفر برای کشف نقص های امنیتی در سیستم عامل تلفن همراه، پرداخت کرده است. در حال حاضر، این تکنولوژی غول پیکر بین 33 درصد و 50 درصد پول بیشتر، برای گزارشاتی که پس از آغاز ماه جون 2016 اعلام شوند، پیشنهاد داده است.

بزرگترین شکارچی bug در سال گذشته مبلغ 75،750 دلار برای 26 گزارش در ارتباط با آسیب پذیری و 15 نفر حدود 10،000 دلار یا بیشتر را دریافت کرده اند. قیمت متوسط آن حدود 2200 دلار برای هر جایزه و 6700 دلار برای هر محقق بوده است. گزارشات با" کیفیت بالا" و گزارشاتی که به ثابت کردن مفهوم موردنظر خود پرداخته بودند و یک بسته ی پیشنهادی نیز به همراه گزارش خود ارائه کرده بودند، 50 درصد بیشتر از سایر گزارشات معمولی ارائه شده در زمینه ی bug پول دریافت کرده اند.

پیدا کردن و از بین بردن این Bug ها می تواند به میزان زیادی به بهبود میزان امنیت اندروید منجر شود، اما              شرکت کنندگان نیز تشویق می شوند تا به گزارش کردن مشکلات در خارج از OS بپردازند.گوگل اعلام کرده است که بیش از یک چهارم مشکلات به وسیله ی کدهای توسعه یافته گزارش داده شده اند و در خارج از پروژه ی باز اندروید (AOSP) مورد استفاده قرار گرفته اند. " از بین بردن این مشکلات و bug های درایورهای دستگاه ها به بهبود میزان امنیت صنعت گسترده ی تلفن همراه بسیار کمک خواهد کرد"، این شرکت در یکی از پست های وبلاگ خود نیز به این مطلب اشاره کرده است.

پیشنهاد دادن پول بیشتر یک روش بسیار عالی برای جلب توجه هکرهای فعال و دولوپرها به منظور گزارش            آسیب پذیری ها سیستم به جای سوءاستفاده کردن با داشتن هدف مخرب است. گوگل همچنین برنامه های مشابهی برای کروم و سایر خدمات گوگل در نظر دارد، و بیش از یک میلیون دلار برای جوایز در نظر گرفته است. اگر فکر میکنید که توانسته اید به پیدا کردن یک مورد آسیب پذیر در اندروید بپردازید، و می خواهید سهمی از این مبلغ قابل توجه داشته باشید، می توانید جزئیات موردنظر را برای پیوستن به این گروه در اینجا مطالعه کنید.

برچسب هاAOSPbug
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل دو ایراد امنیتی مهم Android را برطرف کرد