پوشیدنی
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

اگر خاطرات کنفرانس Google IO سال 2015 را در ذهنتان مرور کنید، شاید چیزی تحت عنوان Project Soli را به یاد بیاورید. این پروژه به ارتباط بهتر کاربران با گجتهای پوشیدنی اختصاص داشت، و در آن از یک حسگر کنترل حرکت استفاده شده بود. ایده اصلی این بود که با حرکت دادن انگشتان در هوا، کاری را بر روی ساعت مچی هوشمند انجام دهید. حال در کنفرانس امسال با نسخه جدید این فناوری روبرو شدیم. البته به نظر میرسد که فناوری هنوز در مراحل اولیه است و در واقع باید از گوگل پرسید که در تمام سال گذشته چه میکرده است؟!
این سیستم به شما این توانایی را میدهد با حرکت دادن انگشتان دستتان به صورتهای مختلف، کارهایی را روی ساعت مچی یا سایر دستگاهها انجام دهید. همچنان که دستتان از ساعت دور شده یا به آن نزدیک میشود، قابلیتهای موجود نیز تغییر مییابد.
مسلماً قابلیت فوق از این که با یک صفحه کوچک ساعت کار کنیم، یا این که مجبور باشیم تمام روز با مچ دستمان حرف بزنیم، بهتر است. یکی از کارمندان تیم پروژههای پیشرفته گوگل (ATAP) در این باره اظهار داشت: "ما این ویژگی را فراهم ساختیم که دستان شما تنها ابزار نیاز برای کنترل ساعتها باشند."
پروژه Soli همچنین میتواند برای کنترل پخش موسیقی و حتی شناسایی مواد به کار برود. هماکنون تعداد اندکی از توسعهدهندگان به این فناوری دسترسی دارند و ما باید امیدوارم باشیم در آینده نزدیک محصولاتی واقعی را برپایه این فناوری شاهد باشیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با ساعت هوشمند سواچ آشنا شوید