ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

معاون توسعه ی مدیریت و جذب سرمایه ی معاونت علمی و فناوری گفت: بسیاری از کسانی که استارتاپ‌ها های موفق داشته‌اند جزء افرادی هستند که از خارج کشور بازگشته‌اند.
دکتر علیرضا دلیری در گفتگو با مهر در خصوص اهمیت استارتاپ‌ها گفت: با توجه به اینکه استارتاپ‌ها به‌سرعت در حالیکه رشد هستند، اما به دلیل نبود سرمایه‌گذار مناسب آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است و هنوز اکوسیستم و زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در کشور ما  به‌طور کامل شکل نگرفته است و هنوز نواقصی دارد.
وی بابیان اینکه بسیاری از کسانی که استارتاپ‌ها های موفق داشته‌اند جزء افرادی هستند که از خارج کشور بازگشته‌اند، خاطر نشان کرد: این افراد در آنجا حقوق و مزایای خوبی داشته‌اند اما پس از بازگشت استارتاپ‌ها های موفق و فوق‌العاده‌ای در کشور راه‌اندازی کرده‌اند.
دلیری با تأکید بر حمایت از استارتاپ‌ها گفت: سازمان برنامه‌ و بودجه بر اساس بضاعت درآمدی دولت، بودجه به ارگان‌ها اختصاص می‌دهد که حوزه ی فناوری از این منظر مستثنی نیست؛ استارتاپ‌ها که بخشی از حوزه فناوری محسوب می‌شود و دولت از افراد فعال در استارتاپ‌ها حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه استارتاپ‌ها به‌خودی‌خود بودجه‌ای ندارند، گفت: استارتاپ‌ها همواره از طریق  حمایت‌ها، دریافت وام و تسهیلات راه‌اندازی می‌شوند.
دلیری با تأکید بر اینکه استارتاپ‌ها بودجه نمی‌خواهند، خاطرنشان کرد: استارتاپ‌ها فقط حمایت دولت را می‌خواهند؛ حمایت‌های این‌ها از طریق بودجه‌ای است که برای فناوری مدنظر قرار می‌گیرد زیرا حوزه ی فناوری ردیف بودجه دارد.
معاون توسعه ی مدیریت و جذب سرمایه ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما زیرساخت استارتاپ‌ها را فراهم می‌کنیم، عنوان کرد: طی سال های آینده قطعاً اولویت کشور استارتاپ‌ها هستند و دولت باید  خودش را با این هماهنگ کند.
دلیری تأکید کرد: باید بستر را برای استارتاپ‌ها فراهم کنیم تا  رشد کنند و نیاز کشور را برطرف سازند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه