ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ خرداد

به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، دو روستای شهنیز از کهگیلویه و بویراحمد و گلانه از کردستان به صورت نمادین و با برقراری تماس تصویری آنلاین به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت نسل سه و چهار متصل شدند.
بیژن عباسی آرند، مدیرعامل اپراتور ایرانسل در ‌این مراسم اظهار کرد: ایرانسل به عنوان دومین اپراتور کشور یک شرکت مشترک با سهامدار خارجی و داخلی است که در سال ۱۳۸۴ پروانه‌اش توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات صادر شد. این اپراتور در حال حاضر با ۸۹ درصد پوشش جمعیتی در کل کشور، ۵۱ میلیون مشترک دارد که ۳۷ میلیون از این تعداد، مشترکان اینترنت همراه هستند. در ایرانسل پهنای باند ملی نسبت به بین‌الملل، از درصد ۲۷ به ۷۳ برخوردار است.
وی‌ با اشاره به نقش ایرانسل در اقتصاد دیجیتال گفت: ایرانسل سال گذشته سهمی ۱۵ هزار میلیارد تومانی از اقتصاد دیجیتال داشته و ما در تلاشیم از اپراتور دیتا به اپراتور دیجیتال تبدیل شویم. در دوران کرونا نیز تلاش زیادی برای دورکاری حداکثری به ایرانسل انجام شد.
عباسی آرند درباره اتصال روستاها به شبکه اینترنت نیز بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۹۲۰ روستا به 2G و ۱۴ هزار و ۲۶۵ روستا به 3G و ۸۷۹۶ روستا به 4G متصل هستند. همچنین تا کنون ۲۰۰ سایت در جهت توسعه پوشش روستایی راه‌اندازی شده و بنا داریم در راستای اجرای پروژه USO تا پایان سال جاری، ۴۱۰ سایت راه‌اندازی کنیم.
همچینن باقر صمدی، معاون دیجیتال مدیرعامل ایرانسل در ادامه با اشاره به سرویس‌های ارائه‌شده توسط ایرانسل اظهار کرد: پلت‌فرم‌های تعاملی از جمله پلت‌فرم‌های آموزشی، سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری جهت نگه‌داری اسناد داده، حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال و سرویس خانه هوشمند که راه ورود به IOT در حوزه B2C خواهد بود، از جمله سرویس‌های جدید ایرانسل است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه