موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ خرداد

دو مدل top-spec ZenFone 3 Delux و مدل بزرگتر ZenFone 3 Ultra تولید شده اند.
Intel احتمالا بازار تلفن های هوشمند را ترک کرده است اما همکار و رفیق او ASUS همچنان در بازار با یک رویکرد نسبتا متفاوت در سال جاری به مبارزه می پردازد. در Computex ، شرکت بزرگ تایوانی اعلام کرد که نه تنها یک مدل، بلکه سه مدل گوشی هوشمند اندروید را به بازار عرضه کرده است: ZenFone 3, ZenFone 3 Deluxe  و ZenFone 3 Ultra . همه ی این مدل ها از زبان طراحی مشترکی برخوردارند، در حالی که از نظر ما، قیمت مدل ابتدایی آن 249 دلار است که به نسبت این قیمت از ظاهر بسیار عالی، به دلیل داشتن شیشه ی گلوریا در هر دو طرف برخوردار است، همچنین در قسمت پشت گوشی و زیر این شیشه، یک فلز در هم تنیده شده قرار گرفته است. همه ی اینها در کنار هر 4 رنگی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است به خوبی خودنمایی می کند: "طلایی روشن، آبی آسمانی، یاقوتی کبود و سفید مهتابی". و قاب فلزی سندپلاست قرار گرفته شده در اطراف گوشی نیز زیبایی بیشتری به آن افزوده است.


در حالی که ZenFone 3 از ویژگی داشتن چیپ ست کوالکومی برخوردار نیست، به عنوان اولین گوشی محسوب می شود که دامنه ی متوسط Snapdragon 625 را در خود جای داده است که بر پایه یک فرآیند 14nm استوار است و از هشت Cortex-A53 Core برخوردار است که تا 2 GHz را پوشش می دهد. بنابراین باتری 3000 mAh  باید برای مدتی نسبتا طولانی دوام بیاورد. همچنین شما از یک Cat 6 LTE ( 300 Mbps سرعت دانلود و 50 Mbps سرعت آپلود)، امکان استفاده از دو سیم کارت ( یک سیم کارت Micro و یک سیم کارت Nano )، و همچنین از ویژگیهای دیگری مانند  802.11ac MU-MIMO WiFi, Bluetooth 4.2و یک Adreno 560 FPU با دامنه ی متوسط به عنوان بخشی از این بسته بندی، برخوردار هستید. مدل 249 دلاری دارای حافظه ی 3GB و حافظه ی ذخیره ی داخلی 32GB می باشد و شما می توانید به وسیله یک کارت حافظه ی microSD مقدار حافظه ی آن را ارتقا دهید.


این مدل دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با قابلیت 1080p IPS می باشد، و بلندگوی آن که در زیر دستگاه قرار گرفته است که به کمک یک آهن ربای 5گانه تقویت شده است که به وسیله ی آمپر هوشمند NXP با قدرت تمام عمل می کند، همچنین دارای گواهی Hi-Res صوتی برای خروجی هدفون می باشد. در کنار بلندگو، می توانید یک پورت USB نوع C را مشاهده کنید. اولین نوع از گوشی های ASUS از قابلیت اتصال USB 2.0 برخوردارند. یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده، حسگر اثرانگشت در قسمت پشت گوشی است که به محض اینکه مرکز قسمت فلزی آن
تکمیل شود، این اثر انگشت در قسمت جلوی دستگاه نیز قرار خواهد گرفت.


دوربین ها، نقش بسیار بزرگی در Zenfone 3 بازی می کنند. مدل اصلی آن در حال حاضر به وسیله ی حسگر 16 مگاپیکسل سونی IMX298 کار می کند ( همانطور که در Xiaomi Mi5 , Huawi Mate 8, Vivo Xplay 5 و Oppo R9 Plus این ویژگی مورد استفاده قرار گرفته بود). این گوشی همچنین از فوکوس اتوماتیک لیزری نسل دوم f/2.0 ، فوکوس اتوماتیک تشخیص حالت، تصحیح رنگ، حسگر RGB ، فلش LED دو جانبه، ثبات نوری 4 محوره و ثبات الکترونیکی 3 محوره برای ویدئو برخوردار است. تنها افسوسی که در اینجا وجود دارد این است که شما باید با برآمدگی دوربین کنار بیایید.


حالت روشنایی ضعیف و قدیمی ( که چهار پیکسل را با یکدیگر ترکیب کرده است تا به افزایش میزان حساسیت بپردازد) و حالت وضوح بسیار بالای تصویر ( به تولید 64 مگاپیکسل شات می پردازد) به همان شکل باقی مانده اند و شما می توانید آن را به حالت دستی تغییر دهید و از نور آن برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. دوربین جلوی گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه ی دید 85 درجه ای است و همین ویژگی زیبا می تواند برای کسانی که معتاد به گرفتن سلفی هستند، لذت بخش باشد.


ZenFone 3 Delux که کمی تجملی تر است، شباهت زیادی با مدل ابتدایی آن دارد، به جز اینکه از یک فلز خمیده ی ضد ضربه ، با ظرافت بسیار، به جای شیشه در پشت گوشی استفاده شده است. و ASUS نیز به نوعی به این حقیقت افتخار می کند که توانسته است بیشتر باندهای آنتن پلاستیکی خود را به خوبی پنهان کند و تنها بخش کوچکی از شیارهای آن باقی مانده است. به منظور ایجاد دوام و استحکام بیشتر، این فلز درهم تنیده در نزدیکی قسمت جلویی گوشی به جای عقب گوشی به کار رفته است. 

      
 
همچنین از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی 1080p Super AMOLED برخوردار است و بنابراین به ارائه ی فضای لازم برای ایجاد رنگ صد در صدی توسط NTSC می پردازد. از طرف دیگر ویژگی روشن بودن همیشگی تصویر می تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.
از آن جایی که ممکن است حدس زده باشید. ZenFone 3 Deluxe  به وسیله ی Snapdragon 820 از عملکرد بالایی برخوردار است بنابراین دارای Cat 13 LTE به همراه موج الکترونیکی tri-band ( سرعت آپلود 150 Mbps )، قابلیت اتصال به USB 3.0 و شارژ سریع 3.0 می باشد. همچنین از دوربین با دقت تری برخوردار است: در حقیقت، اولین تلفن هوشمندی است که از حسگر 23 مگاپیکسلی سونی IMX318 استفاده کرده است، و به غیر از پشتیبانی ضبط ویدئو 4K ، ویژگی دیگری نیز وجود دارد. و آن وضوح تصویر بالایی است که تا 92 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است، این ویژگی همچنین در ZenFone 3 نیز قابل شناسایی است. قیمت آن از 499 دلار آغاز می شود و شما می توانید یک حافظه ی 6GB به علاوه ی 64GB UFS 2.0  حافظه ی داخلی را در اختیار داشته باشید. البته ی یک حافظه ی 256GB متفاوت نیز در آینده اضافه خواهد شد.
آخرین مطلب اینکه، ZenFone 3 Ultra یک فبلت 6.8 اینچی به همراه یک LCD 1080p ( 95 درصد آن دارای دامنه ی NTSC می باشد.)، یک پردازشگر PixelWorks iris2 + TV grade  ( دارای 4k Playback)،
دو بلندگو در پایین و هدفون DTS : با صدای فراگیر  X 7.1( به نظر می رسد اولین مدل در دنیا باشد) می باشد. بنابراین واضح است که این دستگاه به منظور ایجاد سرگرمی های چندگانه تولید شده است. به عنوان هدیه، یک باتری بزرگتر 4,600 mAh نیز وجود دارد که می تواند شارژ سایر دستگاه ها را تا 1.5A منتقل کند.
به منظور این که قیمت آن برای افراد قابل قبول باشد، ( 479 دلار با حافظه ی 4GB و قابلیت ذخیره ی 64GB)، ZoneFone 3 Ultra از یک Octa-core Snapdragon 652 استفاده می کند ( که کمی قدرتمندتر از چیپ ست ZenFone 3 عمل می کند). بنابراین در اینجا USB 3.0 وجود ندارد اما شما همچنان می توانید Cat 6 LTE, 802.11ac WiFi  و شارژ سریع 3.0 را در اختیار داشته باشید.
دوربین های آن نیز همچنین مشابه دوربین ZenFone 3 Deluxe هستند و قابلیت خواندن اثرانگشت نیز در این مدل وجود دارد که تنها از پشت به جلوی صفحه منتقل شده است. البته در مجموع برای این محدوده ی قیمتی کاملا مناسب می باشد، بنابراین تنها این مسئله اهمیت دارد که آیا شما تمایل دارید تا چنین گوشی غول آسایی را با خود حمل کنید. ما به دنبال تاریخ عرضه ی این سه مدل گوشی به بازار هستیم. تا آن زمان، همراه ما باشید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مینی کامپیوترهای شخصی Asus، سی پی یو های Skylake را با خنک کننده منفعل معرفی میکند