گوناگون
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

هک شدن کامپیوتر و نیمه کاره ماندن پروژه ای که در حال انجامش بودید قطعاً ناراحت کننده است، اما این آخر دنیا نیست. تصور کنید در یک بیمارستان روی تخت دراز کشیده اید و سیستم تزریق دارو یا حتی تنفس مصنوعی به شما وصل شده و توسط یک هکر مزاحم هک شده باشد!!
برای همین سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA به بیمارستان ها هشدار داده که ممکن است هکرها سیستم تزریق داروی خودکار که توسط شرکت Hospira تولید شده را مورد حمله قرار دهند. این سازمان به بیمارستان ها توصیه کرد که اگر از این سیستم استفاده می کنند فوراً سیستم خود را تغییر دهند.


به گفته این سازمان، Hospira و یک محقق غیروابسته اعلام کرده که سیستم Symbiq Infusion System این شرکت می تواند بصورت از راه دور از طریق شبکه بیمارستان تحت کنترل قرار بگیرد. این موضوع به هکرها اجازه می دهد تا دوز دارو را تغییر دهند که گاهی اوقات بسیار خطرآفرین خواهد بود.
بنظر می رسد علت نفوذ موفقیت آمیز هکرها به این سیستم، وجود پورت های FTP و تلنت باز و رها شده باشد. حتی به گفته FDA برخی از این سیستم ها با یک رمزعبور لاگین پیش فرض و یکسان فروخته شده که توصیه می شود در اسرع وقت آن را تغییر دهند.
این نقص امنیتی توسط یک هکر کلاه سفید به نام بیلی ریوس مشخص و به وزارت امنیت داخلی گزارش شده است. Hospira می گوید در حال ارائه بسته های بروزرسانی جهت رفع مشکلات پیش آمده می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است