تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

شرکت Facebook به نقل از Connectivity Lab اعلام کرد، اوایل سال جاری میلادی رکورد نقل‌وانتقال اطلاعات را بر روی لینک ۱۳ کیلومتری رادیویی با طول موج میلی‌متری، تقریبا با سرعتی معادل 20Gbps زده است. این شرکت افزود از قطعات سفارشی با پهنای باند 2GHz استفاده می‌کند که مصرف برق آن‌ها در فرستنده و گیرنده، ناچیز و برابر با ۱۰۵ وات است.
هدف نهایی لابراتوار پژوهشی Connectivity Lab، استفاده از هواپیماهای غول‌پیکر بدون سرنشین خورشیدی، به نام Aquila با سرعت 30Gbps تا شعاع 30 تا50 کیلومتر می‌باشد. این پهباد با استفاده از ارتباطات لیزری و سیستم‌های موج میلی‌متری می‌تواند اینترنت بی‌سیم را در دسترس کاربران قرار دهد و به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند انرژی مورد نیاز خود را تماما از نور خورشید به دست آورد. شرکت مذکور همچنان به دنبال موج میلی‌متری با پهنای باند در دسترس و گستره‌ی فرکانسی 30GHhz به 300GHz می باشد، اما در حال حاضر مجبور به حل مسائلی همچون جذب امواج اتمسفر، شعاع دید محدود و چالش‌‌های آنتن‌دهی و مصرف برق است.
آنتن ‌۴‌ فوته‌ی این هواپیما، نماینده‌ی ایستگاه زمینی در پیوند هوا-زمین است و در عمل باید قادر به ردیابی حرکت فرستنده‌های هوابُرد در ناوگان Aquila، به طور مداوم، با دقت و درستی بالا و به منظور حفظ سرعت نقل‌وانتقال اطلاعات آن باشد.
Facebook در حال آزمایش تجهیزات لینک دو طرفه‌ی هوا -زمین خود در هواپیمای دیگری به نام Cessna که قرار است تا ارتفاع  ۲۰۰۰۰ فوت به پرواز درآید، می‌باشد. این شرکت انتظار دارد این لینک را با سرعت 40Gbps در اوایل سال ۲۰۱۷ رونمایی نماید. این فناوری نو ظهور همچنان در حال توسعه و ارتقاء می‌باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک در حال کار کردن بر روی بررسی های امنیتی کاربران فعال است