کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان

به گزارش آی‌تی‌ایران، افسارگسیختگی ویروس کرونا در این روزها و اوج‌گیری دوباره تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان، باعث شد تا ارزش شش شرکت بزرگ دنیای فناوری ظرف ۲ روز، حدود ۲۷۳ میلیارد دلار افت کند.
در این میان، ارزش شرکت آمازون در بازار با کاهشی ۳۰ میلیارد دلاری همراه بود. برای مایکروسافت نیز که اخیرا گزارش مالی این شرکت از اوضاع نه‌چندان مناسب درآمدها حکایت داشت، افت ۷۰ میلیارد دلاری رقم خورد.
اپل نیز که در ماه آگوست، ۲ میلیارد دلار از سرمایه بازار خود را از دست داده بود، همانند مایکروسافت، ضرر ۷۰ میلیارد دلاری را تجربه کرد. شرکت خودروسازی تسلا اما به نسبت دیگر بازیگران این عرصه، افت ارزش کمتری را پشت سر گذاشت به طوری که این عدد ۱۳ میلیارد دلار عنوان شده است.
اوضاع برای شرکت‌های بزرگ آلفابت و فیسبوک نیز تعریف چندانی نداشت ارزش این دو شرکت در بازار به ترتیب ۴۰ و ۵۰ میلیارد دلار ریزش داشت. حال نگرانی‌ها از این است که تاثیر اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی چه خواهد بود. اکنون آمریکا با موج جدیدی از شیوع این ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کند و کشورهای اروپایی نیز با چنین وضعیتی مواجه شده‌اند.
به گفته کارشناسان، حتی آن دسته از شرکت‌هایی که کارکنان خود را موظف به دورکاری کرده‌اند نیز از تاثیرات سوء گسترش دوباره همه‌گیری در امان نخواهند بود. برای نمونه، شرکت شاپیفای (Shopify) که اخیرا با شرکت تیک تاک وارد همکاری جدید شده، اعلام کرد چیزی حدود ۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.
شرکت اسلک (Slack) و اسپاتیفای (Spotify) نیز به ترتیب ریزش ارزش ۶۳۰ میلیون دلاری و ۱.۶ میلیارد دلاری را تجربه کردند. علی‌رغم همه این‌ها، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارزش شش شرکت بزرک فناوری یعنی اپل، مایکروسافت، آمازون، آلفابت، فیسبوک و تسلا در ابتدای سال جاری میلادی حدودد ۵ تریلیون دلار برآورد می‌شد، اما تا پایان روز گذشته این عدد به ۷.۱ تریلیون دلار رسیده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه