موبایل و تبلت
حمیدرضا احمدزاده۸:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

در دو سال اخیر بسیاری از قابلیت های اینستاگرام دستخوش تغییر شد. اما یک بخش تغییر زیادی نکرده است:بخش پیام های دایرکت.
قابلیت پیام های دایرکت توسط 85 میلیون نفر در اینستاگرام استفاده می شود. از آخرین آپدیت این قابلیت زمان زیادی می گذرد. این کمپانی روز سه شنبه آپدیتی برای اپلیکیشن موبایلش در اندروید و IOS منتشر که کرد که قابلیت های جدیدی همچون, مکالمه متنی, ارسال سلفی و استفاده از اموجی در پیام های دایرکت به آن اضافه شده است.


از این پس به جای منشن کردن دوستانتان زیر عکس ها یا فیلم هایی که می خواهید با آن ها به اشتراک بگذارید می توانید آن را به صورت دایرکت به دوستانتان ارسال کنید; قابلیتی که مدت هاست توسط اپ هایی مثل مسنجر فیسبوک و اخیرا مسنجر لینکداین استفاده می شود.
هم چنین اینستاگرام قابلیت ارسال سلفی را به وسیله ی یک میانبر در گوشه ی پایین سمت چپ بخش دایرکت اضافه کرده که با باز کردن آن می توانید یک عکس سلفی از خود بگیرید.(البته توجه داشته باشید که در این بخش نمی توان به عکس ها فیلتری افزود). توسط دکمه ای که در گوشه ی سمت راست در پایین صفحه وجود دارد نیز می توانید اموجی های مورد نظر خود را ارسال کنید.


البته این بروزرسانی شامل حال مواردی غیر از پیام های دایرکت نیز شده است. قبلا اگر میخواستید  در مورد پستی با دوستانتان صحبت کنید باید آنها را در زیر آن پست منشن می کردید. در نسخه جدید زیر هر پست دکمه ای به نام(send as message) به علاوه ی یک فلش در سمت راست آیکون هر نظر قرار دارد که به وسیله ی آنها می توانید آن پست را مستقیما به دوستانتان ارسال کنید.
این بروزرسانی واقعا برای اینستاگرام ضروری بود. با بیش از 300 میلیون کاربر هم اکنون اینستاگرام بهتر از همیشه عمل می کند. اما افزوده شدن قابلیت های جدید به اپلیکیشن های پیام رسان هرگز پایان نمی یابد. ظاهرا این اولین اولویت این کمپانی برای بروزرسانی مستقیم این بخش از اپلیکیشنش بعد از گذشت دو سال از راه اندازی آن بوده است.
اما با بهتر کردن تجربه پیام رسانی و یکپارچه سازی آن, اینستاگرام امیدوار است کاربران وقت بیشتری را صرف ارسال عکس به یکدیگر کنند و به طور کلی وقت بیشتری را صرف کار با اپلیکیشن اینستاگرام کنند.
با بروز رسانی مستقیم و طراحی دوباره و همچنین بهبود خدمات دیگر مانند مسنجر, اینستاگرام سعی در محبوب تر شدن دارد; همانند فیسبوک که در سال گذشته با افزودن قابلیت هایی مانند ویدیو چت و peer-to-peer payments مسنجرش را بهبود بخشید. در عین حال توییتر هم در طی یک روند بزرگ و به رسمیت شناخته شده پیام های مستقیم خود را با موضوع چت گروهی بهبود بخشید و اخیرا محدودیت 140 کاراکتری را در پیام های مستقیم خود ازمیان برداشته است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تغییرات جدید در اینستاگرام دایرکت در آخرین به‌روزرسانی