اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۱ آبان

برنامه‌ی ادیت عکس شرکت Adobe بر روی پلتفرم Android، بیش از پیش به نسخه‌ی PC آن نزدیک شده است. این کار با معرفی امکان ادیت عکس‌ها با فرمت RAW بر روی پلتفرم Android امکان‌پذیر شده است. شاید بسیاری از کاربران مشکلی با فرمت JPEG عکس‌های خود نداشته باشند، اما با معرفی گوشی‌هایی با دوربین‌های قدرتمندتر و امکان گرفتن عکس‌هایی با فرمت RAW، منطقی به نظر می‌رسد تا برنامه‌های موجود بر روی گوشی‌های هوشمند نیز از این  امکانات بهره گیرند.
Lighroom برای آن طراحی‌شده است که از قدرت عکاسی RAW استفاده کند، اما تا روز چهارشنبه‌ی گذشته، برنامه‌ی Lightroom پلتفرم Android تنها قادر به کار با فرمت خاصی از RAW با نام DNG بوده است. اما Lightroom 2.2 برای Android حتی می‌تواند با فرمت‌های مالکیتی شرکت‌های دیگر را نیز کار کند. این تغییرات باعث می‌گردند که گوشی‌های هوشمند بیش از پیش کارکردهای کامپیوترهای شخصی را انجام دهند.
نکته‌ی شایان توجه آن است که عکاسی RAW با ظهور گوشی‌های هوشمند و فراگیر شدن آن، رو به افول است. به همین دلیل هم بوده است که شرکت‌های Google، Adobe و سایر تولیدکنندگان گوشی، روش‌های عکاسی multishot را معرفی کرده بودند. این روش با گرفتن چندین عکس، تلاش در رفع مشکلات نورپردازی و نویز را داشته است.

برچسب هاAdobe LightroomAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

احتمالاًNexus 5X وNexus 6P در 29 سپتامبر معرفی خواهند شد