گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

Greenpeace تمایل دارد تا شرکت‌های فناوری را به دقت تحت نظر داشته باشد، به خصوص در زمان‌هایی که این شرکت‌ها با سیاست‌های تکنولوژی پاک و نحوه‌ی بهبود خود دچار اشتباه می‌شوند. اوایل سال جاری، این سازمان گزارشی را منتشر کرد درباره‌ی چگونگی مصرف انرژی بخش فناوری اطلاعات و تعدادی از شرکت‌ها را در هر دو شیوه‌ی مصرف انرژی و شفافیت رتبه‌بندی کرد. گزارش اخیر Greenpeace در محدوده‌ی دستگاه‌های تلفن همراه و چگونگی تعمیرپذیری شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات بود.
در حالیکه کاملا واضح است که شرکت‌های سازنده نمی‌خواهند قابلیت تعمیر دستگاه‌های خود را آسان سازند و مسلما خرید یک نمونه‌ی جدید برای آن‌ها بهتر است، عدم تعمیر تلفن‌های همراه به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. بنابراین چنانچه این دستگاه‌ها تعمیر نشوند تنها راه، دور انداختن آنهاست و همه‌ی این زباله‌های الکترونیکی منجر به انباشته شدن ممتد آن‌ها می‌شود. اما قابلیت تعمیر یک موضوع مربوط به محیط زیست است.
مطالعه‌ای که اواخر امسال انجام شد نشان داد میزان زباله‌های الکترونیکی در شرق و جنوب شرق آسیا با رشد 63 درصدی در فاصله‌ی سال های 2010 تا 2015 به ۱۲/۳ میلیون تن رسیده است. برخی از این کشورها اخیرا قوانین مربوط به دفع زباله‌های الکترونیکی را تصویب کرده‌اند، هر چند همیشه عملی نمی‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه