گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

دانشمندان آمریکایی پس از چندین سال مطالعه علل ایجاد موهای سفید را دریافتند. از نظر آن‌ها مهم‌ترین دلیل سفید شدن موها، استرس بیش‌ از حد است. در این آزمایشات مشخص‌ شده است که سیستم ایمنی و عصبی بدن با استفاده از رنگ‌دانه‌های مو به برخی از حالات روحی پاسخ می‌دهد.
رنگ‌آمیزی موها از طریق حضور سلول‌های بنیادی ملانوسیتی در بدن ایجاد می‌شود. این سلول‌ها، مسئول رنگ موهای افراد نژادها و ملیت‌های مختلف در سطح ژنتیکی هستند. با این‌ حال، مکانیزم‌های از دست دادن رنگ مو، هنوز به‌ صورت رمز و راز. باقی‌ مانده است.
آزمایشات گسترده در موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که ملانوسیت‌ها به‌ شدت به عوامل مرتبط با کار سیستم عصبی و فشار سیستم ایمنی، حساس هستند. سلول‌های ایمنی که در معرض خطر بیماری‌ها قرار دارند، به‌ طور مستقیم بر روی سلول‌های مسئول رنگ‌آمیزی تأثیر می‌گذارند.
احتمالاً، سفیدی زودرس موها، نشان‌دهنده‌ی عدم ایمنی بدن و همچنین تحت‌ فشار بودن وضعیت سیستم عصبی است. مشکلات عاطفی شدید و بی‌ثباتی و استرس، حتی در سن جوانی به ایجاد موهای سفید منجر می‌شود. البته در حال حاضر، نمی‌توان دارویی را برای جلوگیری از تغییر رنگ پیگمنت‌های مو توصیه کرد. شاید در آینده با آزمایشات دانشمندان، بتوان از این موارد جلوگیری کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه