تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، کمپانی های مختلفی سعی داشته اند با ارائه ابزارهای مختلف توانمندی های یک دوربین دیجیتال حرفه ای را به گوشی های هوشمندمان اضافه کنند. اما واقعیت این است که این ابزارها هیچ توانمندی شگفت انگیزی را برای ما به ارمغان نیاورده و تنها با ترفندهای تبلیغاتی قصد افزایش فروش خود را داشته اند! ویژگی هایی نظیر دیافراگم f/1.8، مگاپیکسل بالا یا پس زمینه های محو چیزهایی نیستند که گوشی هوشمندتان را به یک دوربین کارآمد تبدیل کنند.


درست است که دوربین های موجود در اسمارت فون های امروزی کیفیت عکس و فیلم بسیار خوبی را ارائه می کنند و اگر در دست یک کاربر حرفه ای قرار بگیرند می توان انتظار نتایج بسیار خوبی را داشت، اما هیچگاه نمی توان آنها را با نتایجی که از یک دوربین دیجیتال حرفه ای می گیریم، مقایسه کرد. دوربین های حرفه ای از سنسورهایی به مراتب بزرگتر بهره می برند و همین موضوع باعث شده تا کیفیت تصاویر ثبت شده در هر شرایط نوری بهتر از اسمارت فون ها باشد.


بهره گیری از یک سنسور با کیفیت و بزرگ باعث بزرگ شدن ابعاد دوربین نیز می شود، محدودیتی که باعث شده فعلا نتوانیم از سنسورهای بزرگی در موبایل ها بهره ببریم. لنز و لرزگشیر دوربین نیز از فاکتورهای بسیار مهم هستند که باز هم به ابعاد دوربین بستگی دارند.
خب حالا این سوال پیش می آید که آیا هیچگاه قادر نخواهیم بود با گوشی های موبایلمان عکس هایی با کیفیت عالی بگیریم؟ در جواب باید گفت اگر در حال حاضر ابزاری بخواهد چنین امکانی را به ما می دهد فقط IndieVice خواهد بود.


تیم IndieVice با راه اندازی کمپینی قصد جذب سرمایه و شروع کار خود را دارند. IndieVice در واقع نوعی کیس موبایل است که با استفاده از ابزارهای مختلف به شما کمک می کند عکس های به مراتب بهتر از قبل تهیه کنید.
با IndieVice شما یک منظره یاب دارید تا از انعکاس نور خورشید از نمایشگر موبایل در امان باشید و همچنین یک دستگیره مخصوص برای عکاسی یا فیلمبرداری در شرایط سخت برایتان در نظر گرفته شده است.


اما ویژگی اصلی این ابزار، وجود یک آداپتور مخصوص است که به شما امکان می دهد از لنزهای SLR استفاده کنید، یک دوربین GoPro را به گوشی خود وصل کنید و یا هر نوع لوازم جانبی حرفه ای نظیر نور، میکروفون و غیره را بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشید. علاوه بر اینها، شما قابلیت زوم بصورت بی سیم را نیز در اختیار دارید تا همه چیز به سادگی انجام بپذیرد.
اگر صادقانه بگوییم، این اولین بار است که می توان به یک ابزار مرتبط با عکاسی و فیلمبرداری با موبایل دل خوش کرد! کاربرانی که از این پروژه حمایت کنند می توانند مدل IndieVice Pro را با قیمت 125 دلار خریداری کنند که یک ریموت بلوتوث هم به آنها داده می شود. به گفته شرکت سازنده، این محصول عمومی بوده و با اکثر گوشی های هوشمند کار می کند.
اگر همه چیز خوب پیش برود و IndieVice به سرمایه مورد نیاز خود دست پیدا کند، می توانیم این محصول جالب را تا مارس 2016 در بازار ببینیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

slopes , بیست روش برای زاویه گیری دوربین GoPro تان ارائه میدهد