زندگینامه
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

جان مکافی

متولد : 18 سپتامبر 1945  ( 69 سال ) در اسکاتلند
ملیت : انگلیسی/آمریکایی
محل تحصیل : کالج رونکه ، طراح نرم افزار
حرفه : بنیان گذار مکفی ، رئیس future tense secure systems
مشهور به خاطر : مک فی
وبسایت : who is McAfee?
جان مکفی ( متولد 18 سپتامبر 1945 ) یک برنامه ریز کامپیوتر  آمریکایی و طراحی اولین برنامه ی تجاری آنتی ویروس است . این برای مک فی برای سالها نام و آوازه به ارمغان آورد . تا اینکه توسط intel خریده شد و نام intel  را گرفت . ثروتش به 100 میلیون دلار رسیده بود ، البته قبل از اینکه سرمایه گذاری هایش در بحران جهانی سال 2007 به مشکل بر بخورد . مک فی همچنین در اپلیکیشن های گوشی های هوشمند، یوگا و همه ی آنتی بیوتیک های طبیعی دستی دارد . او چند سال در بلیز ساکن بود اما بعد از چند مناقشه با مقامات بلیز و گاتمالا ، در سال 2013 به آمریکا بازگشت .
اوایل زندگی
مک فی در 18 سپتامبر 1945 یا 46 در اسکاتلند متوجه شد و در سیلم، ویرجینیا ، آمریکا متولد شد . او کارشناسی اش را در رشته ی ریاضیات از کالج رونکه در سال 1967 ، و دکترای افتخاری اش را در سال 2008 از همان موسسه دریافت کرد .


فعالیت های اقتصادیقبل از مشارکت در مک فی

مک فی به عنوان برنامه نویس توسط موسسه ی مطالعات فضایی ناسا در شهر نیویورک از سال 1968 تا 70 استخدام شد . از آنجا به عنوان طراح نرم افزار به univac رفت و بعد به عنوان سازنده ی سیستم عامل به xerox  . در سال 1978 به عنوان مشاور نرم افزار به  computer sciences corporation رفت . در شرکت مشاوره ی booz allen hamilton  از سال 1980 تا 82 کار کرد . بعد ها در حالیکه توسط lockheed در سال 1980 استخدام شده بود ، یک کپی از ویروس کامپیوتر brain دریافت و شروع به طراحی نرم افزاری برای مبارزه با ویروس ها کرد .  

مشارکت در مک فی

در سال 1987 او شرکت مک فی را راه انداخت ، یک شرکت آنتی ویروس کامپیوتر . در سال 1989 او lockheed را ترک کرد و شروع کرد که به صورت تمام وقت در شرکت مک فی کار کند که در ابتدا از خانه اش در سانتا کارلا ی کالیفرنیا شروع کرد . این شرکت در delaware در سال 1992 افتتاح شد و مک فی در سال 1994 از شرکت استعفا داد . دو سال بعد از اینکه  شرکت مک فی عمومی شد ، مک فی سهم باقی مانده اش در شرکت را فروخت .  شرکت network در سال 1997 افتتاح شد و با مک فی و network general ادغام شد . این شرکت بعدا network associates نام گرفت ، نامی که 7 سال حفظ شد و بعد به mcafee inc تغییر نام داد . در آگوست 2010 ، اینتل مک فی را خرید ، با مارک های جداگانه ، تا اینکه در ژانویه ی 2014 اعلام کرد که محصولات مربوط به مک فی از این به بعد به عنوان intel security به بازار میروند . مک فی خوشحالی اش را از این که نامش دیگر با این نرم افزار ارتباطی ندارد اعلام کرد .

بعد از مشارکت با مک فی

از دیگر فعالیت های اقتصادی ای که او راه انداخت tribal voice   بود . او یکی از اولین برنامه های فرستادن پیام فوری را طراحی کرد، powwow. در سال 2000 جان مک فی در zonelabs سرمایه گذاری کرد و به تیم مدیران اجرایی اش پیوست (سازندگان firewall ) و بعد از آن در نرم افزار check point در سال 2003.
در آگوست 2009 ، نیویورک تایمز اعلام کد که ثروت مک فی از 100 میلیون دلار به 4 میلیون دلار کاهش پیدا کرد است و بحران مالی جهانی و رکود اش بر سرمایه گذاری هایش اثر گذاشت .
در سال 2009 مک فی در بلیز با  "bubble decade" CNBC   مصاحبه ای اختصاصی داشت . که در آن گزارش شد که او عمارت های زیادی در آمریکا سرمایه گذاری کرده است یا  آنها را ساخته  است که بعد از بحران سال 2007 فروخته نشده باقی ماندند . گزارشات همچنین درباره ی خواسته اش برای تولید گیاهان برای مصارف دارویی در زمینش در بلیز توضیح دادند .  در ابتدای فوریه ی 2010 ، مک فی فعالیت اقتصادی جدیدی در زمینه ی جمعیت باکتریایی راه انداخت . شرکتش ، quorumex در بلیز است و در حال تولید تجاری آنتی بیوتیک های طبیعی بر اساس تکنولوژی جمعیتی است .  در سال 2013 مک فی شرکت جدیدی را راه انداخت ، future tense central ، تا دستگاه شبکه ی کامپیوتری مطمئنی را به نام D-central  تولید کند .
در فوریه ی 2014 مک فی  cognizant را معرفی کرد، یک اپلیکیشن برای برای گوشی های هوشمند که اطلاعات مربوط به اجازه نامه های دیگر برنامه های نصب شده را نشان میدهد . در آوریل 2014 ، او cognizant را به DCentral 1 تغییر نام داد و نسخه ای اندروید را مجانی برای google play  بیرون داد .
در کنفرانس DEF CON در لاس وگاس نوادا، در آگوست 2014 ، او به آمریکایی ها هشدار داد تا از گوشی های تلفن همراه هوشمند استفاده نکنند چون معتقد بود اپلیکیشن ها جاسوسی مصرف کنندگانی را میکنند که مفاد توافقنامه را نمیخوانند .


زندگی خصوصی

مک فی یوگا درس میدهد ، و چندین کتاب درباره ی یوگا نوشته است . در مقاله ای در سال 2012 در mensa bulletin، مجله ی american mensa ، عنوان کرد که طراح اولین برنامه ی آنتی ویروس بودن او را محبوب ترین هدف هک کرده است. و اضافه کرد که "هکر ها مرا برای افتخار هک میکنند " . او گفت که برای امنیتش از اشخاص دیگر درخواست میکند که وسایل کامپیوترش را برایش بخرند ، از نام مستعار برای تنظیم و نصب کامپیوتر و وارد شدن به آن استفاده میکند و آدرس آی پی اش را چند بار در روز عوض میکند . در سال 2012 ، زمانی که از او سوال شد که آیا از آنتی ویروس مک فی استفاده میکند یا نه پاسخ داد " من ازش صرف نظر کردم ؛ خیلی آزار دهنده است "
در ژانویه ی سال 2013 او در پورتلند اورگون بود اما از زمانی که به لکسینگتون تنیس نقل مکان کرد ( دوم آگوست 2015) به خاطر راندن ماشین و داشتن اسلحه ای در حین مستی دستگیر شد . او ادعا میکند که بارون سابق کوکائین بوستون ، جورج یونگ در حال نوشتن بیوگرافی رسمی او no domian است.

مسائل قانونی

در 30 آوریل 2012 ، املاک و دارایی های مک فی در orage walk town بلیز توسط دپارتمان پلیس واحد gang suprression بلیز مورد حمله قرار گرفت . او با دوست دخترش در تخت خواب بود و مک فی میگوید که با این حادثه بسیار ترسید . یک روزنامه ی GSU نوشت که مک فی به خاطر تولید بدون مجوز دارو و داشتن یک سلاح بدون مجوز دستگیر شده است. او بدون جریمه آزاد شد . در سال 2012 سخنگوی پلیس بلیز ، رافائل مارتینز بیان کرد که او جریمه نشده بود تنها مورد سو ظن واقع شده بود.
در 12 نوامبر 2012 ، پلیس بلیز به جستجوی مک فی به عنوان شخصی پرداخت که با قتل جورج ویانت فاول آمریکایی رابطه دارد . او در 11 نوامبر 2012 با ضرب گلوله در خانه اش در جزیره ی ، ambergris caye  ، بزرگترین جزیره ی بلیز کشته شده بود .فاول همسایه ی مک فی بود . در مصاحبه ی نوامبر 2012 با wired ،مک فی گفت که همیشه میترسد پلیس او را بکشد و بنابراین از پاسخ به سوال های همیشگی آنها خودداری کرد : او از آن به بعد از مقامات بلیزی فراری است. نخست وزیر بلیز دین بارو مک فی را "بسیار پارانویید و حتی دیوانه " خواند . مک فی زمانی که درباره ی قتل از او سوال شد از بلیز فرار کرد .
vice  تصادفا در دسامبر 2012 محل زندگی اش در گاتلمان را لو داد ، زمانی که عکسی از او توسط یکی از خبرنگاران همراه مک فی با مکان یاب exif پست شد ، متادیتا ضمیمه اش بود . زمانی که در گاتمالا بود، مک فی از چاد اسلی ، یک کارتونیست و انیمیشن ساز آمریکایی خواست تا بلاگی برای او بسازد  تا بتواند درباره ی تجربه های در حال فرار بودنش بنویسد . او سپس به طور در شهر گاتمالا در عموم ظاهر شد . که تلاش کرد دنبال حق پناهندگی سیاسی برود . در 5 دسامبر 2012 به خاطر ورود غیر قانونی به گاتملا دستگیز شد . خیلی زود بعد از آن دستگیری؛ تیمی تشکیل شد که حق پناهنگی سیاسی او را شکل دهند . این کمیته پناهنگی او را رد کرد ، پس از چیزهایی که داشت جدا شد و به مرکز مجازات برده شد تا منتظر دیپورت شدنش از بلیز بماند .
در 6 دسامبر 2012 روترس و ABC NEWS گزارش کردند که جان مک فی دو سکته ی قلبی خفیف در مرکز مجازات گاتمالان داشته و بستری شده بود . وکیلش عنوان کرد که او دچار سکته ی قبلی نشده بود اما در عوض از فشار خون بالا و حمله ی عصبی رنج میبرد . بعد ها مک فی اعلام کرد که وقتی در گاتمالا بود ، برای اینکه وکیلش یک سری مدرک فراهم کند  ادای سکته ی قلبی در آورد تا زمان بخرد تا از دیپورت شدنش جلوگیری کند . و اینکار باعث تسریع دولت در فرستادنش به آمریکا شد . در 12 دسامبر 2012 از گاتمالا آزاد شد و به ایالات متحده دیپورت شد .
در 8 ژانویه ی 2014 پلیس بلیز هیچ تهمت جدیدی نداشت و دیگر سماجتی در زندانی کردن مک فی به هیچ جرمی نداشتند . با این حال بعد از برداشتن تهمت ها از او ، خانه اش تحت شرایط مشکوکی سوخت .  در 2 آگوست 2015 او در هندرسون کونتی تنیس به جرم رانندگی در مستی و داشتن سلاح گرم دستگیر شد .

برچسب هاJohn McAfeeAnti Virus
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ویندوز مبتلا به ویروس خود را با دیپ فریز نجات دهید