ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود با بیان اینکه ایستگاه‌های زمینی، دروازه‌ی ارتباط با ماهواره‌ها و دریافت خدمات از آن‌ها هستند، گفت: بازار جهانی تجهیزات و ایستگاه‌های زمینی در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است. این بازار با گسترش ماهواره‌های ناوبری و نسل جدید منظومه‌های ماهواره‌ای در بخش‌های حرفه‌ای و خانگی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات، توسعه‌ی ایستگاه‌های چند منظوره و ارائه‌ی خدمات به جامعه را از اولویت‌های سازمان فضایی ایران عنوان کرد و گفت: در راستای توسعه‌ی زیرساخت‌های زمینی مورد نیاز برای ارائه‌ی خدمات ماهواره‌ای، به دنبال فعال‌سازی و جلب مشارکت بخش خصوصی بوده و هم‌اکنون در حال تدوین مجوز بهره‌برداری از ایستگاه‌های زمینی توسط بخش خصوصی هستیم.
وی با بیان اینکه در تعامل با بخش خصوصی و فعالان حوزه‌ی فضایی کشور، درصدد تسهیل و فراهم کردن بسترهای قانونی برای ورود این بخش به ساخت تجهیزات زمینی و قاعده‌مند کردن این بازار در کشور هستیم، افزود: توانمندی‌های فنی و اجرایی بسیار خوبی در کشور توسعه یافته که در صورت توسعه‌ی بازار خدمات فضایی، قابلیت تولید گسترده و افزایش صادرات را دارند.
براری ادامه داد: در ۳ سال گذشته چندین شرکت استارتاپی با ایده‌ی ارائه‌ی خدمات به اپراتورهای ماهواره‌ای به ایجاد ایستگاه‌های زمینی در کشورهای مختلف پرداخته‌اند که در صورت ورود بخش خصوصی، سازمان فضایی ایران آمادگی دارد امکانات زیرساختی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به بازدید از یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه گفت: خرسندم که چنین شرکت‌های توانمندی در کشور فعال هستند و در راستای توسعه‌ی بازار و ارتقاء سطح علمی و دانش خود گام‌های ارزشمندی برداشته‌اند. بی‌شک تسهیل‌گری و عدم تصدی‌گری بخش دولتی بستر مناسبی را در اختیار چنین شرکت‌های فعالی قرار خواهد داد تا با تکیه بر نیروی جوان و متخصص ایرانی، از بازارهای جهانی کسب سهم کرده و به توسعه و رونق بازارهای داخلی بپردازند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه