تکنولوژی
الناز فرجی۰:۷ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

اگر چه ممکن است شما از یک جاذبه سنج برای تغییرات جوی و جاذبه اندک زمین استفاده نکنید(و یا برای هر چیز دیگری)این سیستم معمولا در زمینه های مربوط به استخراج نفت و نقشه برداری محیط زیست استفاده میشود. این سیستم میتواند برنامه های کاربردی بیشتری داشته باشد که به همان نسبت گران قیمت هستند.دانشمندان در دانشگاه گلاسکو برای رفع کردن این محدودیت(هزینه بالا) یک قطب نمای جمع و جور اختراع کردند که توسط گوشی های هوشمند تنظیم میشود.
نام این دستگاه Wee-g است که با بهره گیری از سیستم های  میکرو الکترومکانیکی که در گوشی های هوشمند تعبیه شده تولید میشوند.
در حالی که سیستم تلفن همراه برای حفظ جهت گیری نسبتا سفت و حساس هستند با این حال Wee-g با حساسیت بیشتر و ثقل سنج، تغییرات دقیقه ای در گرانش زمین را نیز تشخیص میدهد و اندازه آن 10 بار از موی انسان ظریف تر است.
برای تست کردن دستگاه، محققان دستگاه را در طبقه همکف دانشگاه قرار دادند، سپس برای اندازه گیری جزر و مد استفاده کردند – این ها انقباضات و انبساطات کم در پوسته زمین هستند که توسط کشش گرانشی خورشید و ماه ایجاد می شود. تحقیقات انجام شده با استفاده از  Wee-g 7 روز به طول انجامید و شامل مدل های ریاضی میشود که برای اندازه گیری دقیق جزر و مد ارائه شده است.
ریچارد میدلمیس، محقق این پروژه میگوید:"برنامه های بسیاری برای اندازه گیری گرانش در صنعت وجود دارد، اما هزینه و بزرگی آنها باعث میشود که غیر علمی باشند. Wee-g باعث میشود که امکانات اندازه گیری های گرانشی بیشتر به واقعیت نزدیک شوند و درهای جدیدی به روی این علم باز شود وهمچنین صنایع مربوطه نیز میتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند. بررسی گرانش برای اکتشافات ژئوفیزیک را میتوان با ساخت هواپیماهی بدون سرنشین انجام داد و شبکه های گرانش MEMS میتوانند با جایگذاری در اطراف آتشفشان ها ما را از احتمال وقوع حوادث از قبیل زمین لرزه و آتشفشان باخبر سازند، درواقع این سیستم میتواند به عنوان یک هشدار دهنده قوی عمل کند".

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

احتمالاًNexus 5X وNexus 6P در 29 سپتامبر معرفی خواهند شد