تکنولوژی
رضا رزمی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

مدتهاست که پزشکان از نوعی تست ها مانند کشیدن نقاشی از اشیای ساده نظیر ساعت برای تشخیص مشکلات مغزی نظیر آلزایمز یا پارکینسون استفاده می کنند و همانطور که در تصویر کشیده شده مشاهده می کنید، معمولاً این تست ها زمانی انجام می شود که دیگر کار از کار گذشته است.
به همین دلیل محققین در آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT شیوه ای جدید برای تست ارائه کرده اند که شامل یک قلم دیجیتال و نرم افزار مخصوص می باشد. استفاده از نرم افزار کامپیوتری و قلم دیجیتال به علت دقت بالاتری که دارند می توانند مشکلاتی که فرد در هنگام کشیدن یک شئی با آنها مواجه می شوند، را بهتر نشان دهند.


به عنوان مثال در این تحقیق مشخص شد که افراد سالم تمایل دارند قبل از کشیدن یک شئی، کمی راجع به چیزی که قصد کشیدنش را دارند فکر کنند. افرادی آلزایمری مدت بسیار بیشتری به فکر کردن می پردازند و افرادی که پارکینسون دارند نیز در فرآیند کشیدن با مشکل مواجه می شوند.
متاسفانه در حال حاضر الگوریتم بدست آمده توسط این محققین برای استفاده در کلینیک ها قابل استفاده نیست، اما پتانسیل های بالایی دارد. به گفته پروفسور راندال دیویس از MIT، ما در حال تلاش هستیم تا هماهنگی خوبی بین این مدل و سایر ابزارهای غربالگری که مشغول ساخت آنها می باشیم، ایجاد کنیم. محققین ما در حال توسعه دستگاه هایی هستند که می توانند از روی رفتارهای جزیی شما، چیزهای مختلفی در مورد مغزتان افشا کنند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این ربات از سلول های مغز مصنوعی استفاده میکند تا مانند یک انسان هدایت کند