ایران و جهان
الناز فرجی۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

خطر ایجاد شده توسط مالویری که توسط کشور ها حمایت میشود ، ممکن است حتی از اولی هم بزرگتر باشد. سازنده ی آنتی ویروس ، کسپراسکای میگوید که حمله ای را به شبکه اش کشف کرد که ظاهرا توسط اسپایوری که دولت ها ساخته بودند انجام شده بود و به نظر میرسد که نسخه ی ارتفا یافته ی دوگو ، کرم stuxnet based   ای باشد که توسط اسرائیل و آمریکا برای از خطر خارج کردن و نابود کردن تلاش های هسته ای ایران ساخته شده است. این "دوگو 2.0 " نه تنها تلاش کرد جزئیاتی در باره تحقیقات کسپراسکای و توانایی های کشف بدست آورد، بلکه به طرز فوق العاده ای پنهان ماند. نرم افزاری تازه طراحی شده لازم برای پی گیری و کشف لازم بود و همچنین تلاش هایی برای گمراه کردن محققان با این اطلاعات غلط وجود داشت که این مسائل تقصیر چین یا اروپای شرقی است.
در حالیکه هیچ مدرکی برای اثبات اینکه چه کسی مسئول است وجود ندارد، لیست در حال افزایش قربانیان تعداد متهم های مظنون را کم میکند. کمتر از 100 مورد وجود داشته ، که شامل شرکت کنندگان در مذاکرات برنامه ی هسته ای ایران میشود و به سادگی میتوان فهمید که اسرائیل یا آمریکا دوباره درگیر این جریان اند. حوزه ی حمله احتمالا خیلی گسترده تر شده و رقیب کسپر اسکای وسیمانتک مشکوک هستند که جاسوسان از ابزار  آنها برای " کمپین های هوش های مضاعف " استفاده کرده اند.
خبر خوب؟ خب در حالیکه معلوم نیست متجاوزان دقیقا چه چیز هایی را جمع کرده اند ، خسارت تقریبا کم است. کسپر اسکای میگوید که دوگو 2.0 مشتریان و محصولاتش را به خطر نیانداخت و مایکروسافت این اواخر کمی ویندوز ضعیفی سر هم کرد , که حمله کنندگان توانستند به آن راه یابند. حالا آنتی ویروس کسپر اسکای میداند که باید دنبال نرم افزار متخلف بگردد. به هر حال اعمال کردن تجاوز و قانون شکنی شدید است. آنها میگویند که هیات دولت مایل بود تا با یک شرکت امنیتی سازش کند ، یکی از هم پیمانان احتمالی اش ، به نام توسعه دادن تکنولوژی هکی که پیدا کردنش سخت تر باشد استفاده کردند, ایده ای که به چشم کسپر اسکای بسیار ظالمانه آمد. حالا کمتر احتمال دارد که محققان در مسائل امنیت خصوصی در موضوعات مربوط به دفاع سایبری همکاری کنند چون این کار وضعیت را برای همه بدتر میکند.

برچسب هاstuxnet basedAntivirus
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است