تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ خرداد

به گزارش های تک؛ کارشناسان روسی در حال کار بر روی پروژه "تاکسی فضایی هستند ؛ این پروژه برای انتقال محموله های مورد نیاز فضانوردان ازISS  به ماه است .شروع و طراحی این پروژه در سال 2003 با نام سریع و یا شارژ آغاز شده است.

در کنفرانس بین المللی اکتشافات، درمورد این پروژه نوآورانه صحبت شد، و هدف اصلی ساخت "شارژ"   تحویل کالا و محموله و خدمت به متخصصان ISS در ماه عنوان گردید، همچنین اعلام شد این سفینه همشیه در ایستگاه فضایی مستقر خواهد بود. 

این شرکت قصد دارد از موشک بالابر سنگین آنگارا A5 برای پرتاب اجزای Ryvok به فضا استفاده کند که جایگزین موشک سایوز خواهد شد. آن ها برای برای انتقال انسان و همچنین محمولهها به سطح ماه با کمک یک بلوک شتابدهنده استفاده خواهند شد.

هزینه پرواز این سفینه یک سوم ارزان تر از قیمت ماموریت حمل و نقل فضایی است،
دانشمندان تکمیل پروژه را برای سال2021 در برنامه ریزی کرده اندو دو سال پس از آن یعنی 2023 می توانیم شروع عملی پروژه سفینه های حمل و نقل بدون سرنشین و با سرنشین در این ایستگاه شاهد باشیم.

سفر به ماه از ایستگاه فضایی حدود پنج روز طول خواهد کشید. این تاکسیهای فضایی در زمان برگشت و پیش از رسیدن به ایستگاه، از چتر نجات بزرگ  به اندازه 55 متر مربع برای کاهش سرعت استفاده خواهد شد.

برچسب هاISSmoon taxiRyvok
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روسکاموس: پس از10 تا 15 سال در ایستگاه فضایی بین المللی ISS ماژول هایی برای توریست های فضانوردی قرار خواهد گرفت