ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۱ تير

با توافق ۳ جانبه میان وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سامانه‌ی ثبت و تائید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری تا ۱۰ روز دیگر ایجاد می‌شود.
به گزارش مهر، طبق توافق میان معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سامانه‌ی ثبت و تائید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری با هدف تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی، کنترل و پایش، نظام پاسخگویی و فرآیند مربوط به تائید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی ظرف مدت ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می‌شود.
رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست بررسی راه‌اندازی ثبت درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری با اشاره به واگذاری راه‌اندازی سامانه‌ی فرآیند ثبت و تائید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: این سامانه می‌تواند مشکلات متقاضیان ارزی در حوزه‌ی محصولات و خدمات نرم‌افزاری را مرتفع کند.
وی افزود: این اقدام با هدف واگذاری امور مربوط به بخش خصوصی و فعالان این حوزه صورت گرفته است. 
سامانه‌ی ثبت درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم‌افزاری برای تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی، کنترل و پایش، نظام پاسخگویی و فرآیند مربوط به تائید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی راه‌اندازی می‌شود و از این‌ پس همه‌ی متقاضیان درخواست‌های ارزی در حوزه‌ی محصولات و خدمات نرم‌افزاری شامل شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات از جمله شرکت‌های نوپا (start up) و اپراتورها می‌توانند از طریق این سامانه درخواست‌های خود را ارائه کنند.
این سامانه و فرآیند اجرایی آن به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده است که پس از تخصیص ارز، فرآیند مصرف و کاربرد آن نیز به‌ طور شفاف قابل رصد و پایش است. گروه‌های مختلف کارشناسی، فرآیند ثبت و تائید درخواست‌ها را بر اساس مبلغ درخواستی بررسی و نتیجه‌ی آن را به بانک مرکزی و وزارت ارتباطات اعلام می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه