کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

رقابت با Uber سرانجامی نداشت. امروز شرکت Karhoo اعلام کرد سرویس جدیدش را تعطيل کرده و پس از به آخر رسیدن منابع مالی و ورشکستی‌اش به دنبال گام‌های بعدی تجارت می‌باشد. استارتاپ جدید Karhoo امید داشت تا به رقیبی جدی برای Uber در شهرهای مختلف آمریکا، اروپا و آسیا تبدیل شود.
مؤسس و مدیرعامل Karhoo ، آقای Daniel Ishag  که  چند روز پیش به مقام مدیر اجرایی تنزل یافته است، میزان درآمد شرکت را هرگز برای عموم فاش نکرد. این در حالیست‌که FT سال گذشته، گزارش داد Karhoo موفق به جذب ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه شد و برنامه داشت سرمایه‌ی خود را به ۱ میلیارد دلار برساند. او با شرکت‌های رسمی تاکسیرانی کار می‌کرد و به کاربران خود اجازه می‌داد از هر تعداد سرویس تاکسیرانی که می‌خواهند خدمات دریافت کنند. این شرکت در نیویورک با مؤسسات کرایه‌ی اتومبیلی نظیر Carmel با ۱۰۰۰۰ خودرو و در بریتانیا با شرکت تاکسیرانی Addison  Lee  و ComCab با ۲۰۰۰۰۰ خودرو کار می‌کرد.
با توجه به گزارش FT، از سرمایه‌گذاران شرکت مذکور می‌توان به David Kowitz، از بنیانگذاران Indus Capital Partners، صندوق‌های تأمینی ایالات متحده و رئیس سابق و مدیر اجرایی Sony Music Entertainment را اشاره نمود.
Karhoo تنها استارتاپی نیست که برای رقابت با Uber با تاکسیرانی‌ها به راه افتاده است، اما احتمالاً از میان آنان بیشترین سرمایه را  موفق به جذب آن شده است. در نهایت، ساختار مالی Karhoo به مقیاس بزرگ‌تر اقتصادی با بودجه‌ی مناسب نیازمند است و ایجاد هر یک از خدمات حمل‌ونقل، پیش از آن که به آن مقیاس سرمایه برسند بسیار دشوار است. با این حال، به نظر نمی‌رسد شرکت مذکور به میزان مشتری و سرمایه مطلوب رسیده باشد. این شرکت با توجه به  آمار Google Play، تنها بین ۵۰۰۰۰ و۱۰۰۰۰۰ دانلود داشته و مطابق با گزارش AppAnnie، در iOS نیز وضعیت بهتری ندارد.
این برنامه در بین اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل انگلستان رتبه‌ی آخر را به خود اختصاص داده است. در حالی که Uber به رشد جهانی خود ادامه داده و کلیه‌ی رقبای کوچک‌تر را از سر راهش کنار زده است.

برچسب هاKarhoo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Karhoo ، اپلیکیشن مقایسه ی خدمات تاکسیرانی را در اختیار شهرهای بیشتری در انگلستان قرار می دهد