ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ شهريور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از پیشنهادات مطرح شده مبنی بر امکان فروش بخش کوچکی از سهام این شرکت برای تامین سرمایه موردنیاز برای راه اندازی و توسعه شبکه vDSL در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
سید مجید صدری در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) با اعلام این خبر گفت: پیش از این مبلغ موردنیاز سرمایه گذاری 4200 میلیارد تومان بود اما با افزایش نرخ ارز این مبلغ به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
او اظهار داشت: باید بخش عمده منابع توسعه برنامه ریزی شده را مهیا می کردیم که بخش عمده آن با کمک سهامدار عمده و وزیر ارتباطات درحال پیشروی و انجام است.
صدری افزود: راه های مختلفی را برای تامین منابع در نظر گرفتیم که پیشنهاد فروشی بخش کوچکی از سهام مخابرات و فروش املاک مازاد از جمله آنها است.
او گفت: یکی از اتفاق های خیلی خوب در مخابرات این است که بخش عمده سود سهام سال مالی گذشته برای توسعه در داخل شرکت ماند.
به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، باتوجه به سود سه هزار میلیارد تومانی حاصل شده، مجمع عمومی سالیانه مخابرات تصویب کرد 1500 میلیارد تومان آن میان سهامداران تقسیم و 1500 میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات استفاده شود.
او اظهار داشت: علاوه بر راه های مطرح شده مبنی بر فروش سهام و حوزه فروش املاک مازاد مخابرات، موضوع تغییر تعرفه های خدمات شرکت مخابرات ایران نیز به طور جدی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری می شود.
صدری، روند راه اندازی و توسعه شبکه vDSL را باتوحه به اینکه مخابرات درحال تامین منابع این برنامه توسعه است، مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه