گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از سی بی اس نیوز،  دنیس میلنبرگ مدیر ارشد اجرایی بویینگ در جلسه استماع  کنگره آمریکا  اعلام کرد در اوایل ۲۰۱۹ میلادی و قبل از دومین پرواز مرگبار هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس در ماه مارس، آزمایش های اولیه سوالاتی درباره امنیت این جت را به وجود آورده است.
اما به گفته میلنبرگ او فقط چند هفته است که از جزئیات پیام‌ها و ایمیل های خلبانان مطلع شده است.
پیامک ها مربوط به تاریخ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی است در ماه فوریه به وزارت دادگستری آمریکا ارائه شدند اما تا زمان دومین سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس در اختیار سازمان فدرال هوانوردی قرار نگرفتند. در این پیام ها وایمیل ها خلبانان مشکلات جدی موجود در این هواپیما را گزارش کرده بودند.
میلنبرگ هنگام شهادت در برابر کنگره گفت: من در فرایند جمع آوری اسناد دخالت داشتم اما برای ارسال آنها به مقامات ذینفع به تیم خود اتکا کردم. من جزئیات پیام ها را تا این اواخر نمی دانستم.
همچنین مدیر ارشد اجرایی بویینگ به اشتباه خود اعتراف و اعلام کرد تمام تلاش خود را برای برطرف کردن نقایص جت به کار می گیرد. میلنبرگ بارها از خانواده های قربانیان سقوط هواپیماهای ۷۳۷ مکس این شرکت عذرخواهی کرده است.
جلسه استماع کنگره به دلیل فشار بر تیم  جدید مدیریت بویینگ و همچنین جلب اعتماد مشتریان این کارخانه انجام شده است.
این نخستین باری بود که مدیر شرکت هواپیماسازی بوئینگ در پی سقوط مرگبار فروند هواپیمای این شرکت در جلسه استماع در کنگره حاضر می‌شد زیرا این شرکت پیشتر در مقابل درخواست‌ها برای شهادت دادن مقاومت می‌کرد.
پیش از این به دلیل مشکل در سیستم بوئینگ ۷۳۷ مکس،  دو سقوط مرگبار برای این هواپیما رخ داد و موجب ممنوع شدن پرواز این هواپیما در بسیاری از نقاط جهان شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه