تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

اینتل برای سالگرد ۵۰ سالگی‌اش در تاریخ ۱۸ام جولای روزشماری می‌کند. این شرکت برای جشن گرفتن سالگردش در رویداد Computex 2018 نقطه‌ی عطف جدیدی را رونمایی کرد: نسخه‌ی ویژه‌ای از پردازنده‌ی Core i7 8086K، اولین توبرو بوست ۵ گیگاهرتزی.
در اصل این نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از سری i7 موجود است، اما نسخه‌ی جدید بایستی برای گیمرهایی که مشتاق داشتن پردازنده‌ی ۵ گیگاهرتزی هستند که نیازی به اورکلاک کردن نداشته باشد، جذاب باشد. اما برای افرادی که تمایل به حرفه‌ای بودن ندارند، واضح است که این چندین پتانسیل اورکلاک مخرب هم دارد. اینتل برای معرفی تراشه‌های 8086 بر روی سایت خود یک شرط‌بندی هم گذاشته.
علاوه بر این، اینتل از چندین مدل پردازنده‌ی کم‌مصرف جدید هم رونمایی کرد: "Amber Lake" از سری Y و "Whiskey Lake" از سری U که این شرکت ادعا می‌کند تا دو برابر نسبت به مدل‌های قبل بهبود داشته است. برای آینده، این شرکت سری‌های جدید X و نسل آینده‌ی تراشه‌های سری‌های S را برای دسکتاپ تا اواخر سال رونمایی می‌کند.
Core i7 8086 از ۷ ژوئن، چهلمین سالگرد ارائه‌ی پردازنده‌ی Intel 8086، برای فروش عرضه می‌شود.

پ.ن: پس از چند روز مشخص شد که این پردازنده با استفاده از خنک‌کننده‌ای حرفه‌ای، با اورکلاک به فرکانس ۵ گیگاهرتز دست یافته بود. موردی که اینتل آن را عدم عنوان درست مطلب در روز معرفی نامید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه