کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

کوچک شدن اسنپچت در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ همچنان ادامه دارد، اما کسب‌وکار آن به طور مداوم در حال پیشرفت است. شمار کاربر فعال ماهانه‌ی اسنپچت دوباره کاهش یافت، این بار با ۱ درصد به ۱۸۶ میلیون کاربر رسید که کمتر از ۱۸۸ میلیون و نرخ رشد منفی ۱.۵ درصد در سه ماهه‌ی دوم بود. اگرچه، شمار کاربران آن هنوز هم ۵ درصد بالاتر از نرخ سالیانه است.
در این دوره، اسنپ ۲۹۸ میلیون دلار درآمد با زیان ۰.۱۲ دلار EPS را تجربه کرد. پیش‌بینی‌های وال‌استریت ژورنال برای آن به ترتیب ۲۸۳ میلیون و ۰.۱۴ دلار، به اضافه‌ی از دست دادن نیم میلیون کاربر بود.
درآمدهای ثبت شده‌ی اسنپ با قیمت هر سهم ۶.۹۹ دلار، نزدیک به نرخ پایین آن یعنی ۶.۴۶ دلار و بسیار پایین‌تر از قیمت اولیه‌ی IPOاش با ۲۴ دلار است. در سه ماهه‌ی سوم، اسنپ در مقایسه با سه ماهه‌ی قبل که زیانی ۳۵۳ میلیون دلاری داشت، ۳۲۵ میلیون دلار از دست داد که از این جهت پیشرفتی در میزان کاهش هزینه‌ها را ثبت کرد. دقیقا پس از اعلام درآمدهای شرکت، این گزارش به طور خلاصه پیش‌بینی وال‌استریت را تائید کرد، که قیمت در هر سهم را با بیش از ۸.۷ درصد تا حدود ۷.۵۷ دلار اعلام کرده بود. 
اما پس از آن، قیمت سهام اسنپ با کاهش ۹.۳ درصد به ۶.۳۱ دلار در معاملات پس از ساعات بورس رسید. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران نگران‌اند که اسنپ در آینده از این هم کوچک‌تر شود. پیش‌بینی‌هایی که اسنپ احتمالا در سه ماهه‌ی آینده دوباره کاربرانش را از دست می‌دهد، باعث ترس سرمایه گذاران شده.
به طور نگران‌کننده‌ای، در این دوره، متوسط درآمد اسنپچت در کشورهای در حال توسعه برای هر کاربر ۱۲.۵ درصد افت داشت. اما دستاوردهای قوی اسنپ در بازارهای اروپا و ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا، میانگین درآمد جهانی در ازای هر کاربر را تا ۱۴ درصد افزایش داد. با توجه به تخمین‌های تحلیلگران، اسنپ پیش‌بینی می‌کند درآمد سه ماهه‌ی چهارم آن که در فصل تعطیلات قرار دارد به ۳۵۵ تا ۳۸۰ میلیون دلار برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه