پوشیدنی
حمید رضا مازندرانی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد

تاکنون بازار ساعت های هوشمند در هر فصل نسبت به بازه های آماری مشابه در سال های قبل، رشد فروش را تجربه می کرده است. اما از فصل دوم سال 2016 (ابتدای سال 1395) این قضیه صادق نبوده است. در این بازه فروش جهانی 32 درصد کاهش داشته و به 3.5 میلیون دستگاه در یک فصل رسیده است. این رقم از فروش 5.1 میلیونی در بازه مشابه در سال 2015 کمتر است. اپل با فروش 1.6 میلیون دستگاه در صدر است، اما تنها کمپانی پرفروش است که کاهش فروش سالیانه را تجربه می کند. باید اشاره کرد که در فصل دوم سال 2015 ساعت اپل تازه ارایه شده بود و هنوز مدل ارتقا یافته آن عرضه نشده بود.
در ارتباط با دستگاه های جدید باید گفت که عدم ارایه سخت افزار جدید از سوی سازندگان یکی از دلایل کاهش فروش بوده است. بهبودهایی که برای watchOS شرکت اپل ارایه شده، مربوط به کنفرانس WWDC است، و عرضه تجاری آن تا پاییز امسال محقق نخواهد شد. یک نسخه جدید Android Wear هم در راه است و هنوز عرضه نشده است. پس طبیعی است خریداران دست نگه دارند و منتظر نمونه های جدیدتری باشند. در عین حال تعداد کمی از سازندگان سنتی ساعت، همچون کاسیو، فوسیل و Tag Heuer نمونه های جدیدی ارایه کرده اند. اما تحلیلگران انتظار دارند آن ها به شرکت های تولیدی حوزه فناوری ملحق شوند.
کاهش 32 درصدی فروش تغییر زیادی هست، اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که نسبت به سایر محصولات فناوری مثل گوشی های هوشمند، فروش 3.5 میلیون ساعت به طور کل رقم پایینی است. در این راستا، آمار فروش شرکت سامسونگ در رده دوم پس از اپل قرار دارد (ساعت Gear S2 که بدون گوشی هم کار می کند) و ساعت های لنوو و  Moto 360 در رده سوم و چهارم فروش قرار دارند.

برچسب هاApple WatchWatchOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 نکته برای اینکه اپلیکیشن های فوق العاده برای اپل واچ بسازید