ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، بررسی لایحه‌ی بودجه‌ی پیشنهادی سال ۹۷ حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان از کاهش درآمد حاصل از فعالیت‌های مرتبط با بخش ICT در سال آینده دارد.
دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس، کلیات لایحه‌ی بودجه‌ی پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ را در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مورد تحلیل و بررسی قرار دارد.
براساس اعلام این مرکز در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۷، درآمد حاصل از فعالیت‌های مرتبط با همه بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که این رقم نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کاهش ۷ دهم درصدی را نشان می‌دهد؛ این درحالی است که درآمدهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فاصله سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ همواره دارای رشد صعودی بوده اما در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۷ یکباره کاهش داشته است.
از سوی دیگر، جمع اعتبارات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۷ نسبت به قانون بودجه‌ی سال ۱۳۹۶ حدود ۱۶ درصد کاهش داشته و به رقم ۱۰۰.۰۲۳ میلیارد ریال رسیده است. این رقم ۲.۷ درصد از جمع کل اعتبارات عمومی کشور است.
در همین حال بیش از ۶۷ درصد اعتبارات فاوای لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۳۹۷ در قالب ردیف‌های متفرقه (اعم از ردیف‌های انتقال یافته به جداول ۷ و ۱۰ و ردیف‌های متفرقه‌ی اصلی) است و فاقد هرگونه برنامه، فعالیت و کمیت‌های پایه‌ای نظیر زمان شروع و پایان و نوع خروجی است که نظارت بر آن‌ها را مشکل می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه