سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ آبان

کوالکام پردازنده‌ی Snapdragon 675، جدیدترین SoC میان‌رده‌ی تلفن‌های هوشمند را با برخی ویژگی‌های بهبود یافته معرفی کرد. شاید چشمگیرترین قابلیت آن این است که معماری جدید Kryo 460 آن بر اساس هسته‌های ARM Cortex-A76 ساخته شده که برای دستگاه‌های پرچمدار طراحی شده و هنوز به تراشه‌های کوالکام نرسیده است. (اولین SoC مهم با هسته ی A76 در واقع Huawei Kirin 980 است)
Snapdragon 675 دو هسته‌ی متمرکز بر عملکرد با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی طراحی شده‌ی بهره‌وری انرژی با فرکانس پردازشی ۱.۷۸ گیگاهرتز دارد. در صورت مقایسه متوجه می‌شویم Snapdragon 845 از چهار هسته‌ی عملکردی ۲.۸ گیگاهرتزی مبتنی بر Cortex-A75 استفاده می‌کند، بنابراین هنوز هم سریع‌تر خواهد بود. Snapdragon 845 بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده، در حالیکه نسخه‌ی ۶۷۵ لیتوگرافی ۱۱ نانومتری دارد. اما همانگونه که Anandtech اشاره می‌کند، برای کوالکام معمول نیست که یک CPU بر روی محصولات میان‌رده را عرضه کند، به خصوص اینکه نتیجه‌ی احتمالی عملکرد Snapdragon 675 می‌تواند بهتر از نسخه‌ی 710 باشد.
در این بین، به نظر می‌رسد Snapdragon 675 بر این اساس طراحی شده که قابلیت‌های بالا رده دیگر قرار نیست اختصاص به تلفن‌های پرچمدار داشته باشند. تراشه‌ی جدید قابلیت پشتیبانی از دوربین سه گانه و برخی بهبودهای بازی‌سازی را برای عنوان‌های خاص دارد و ظاهرا شبیه به بهینه‌سازی GPU Turbo متعلق به هواوی است. Snapdragon 675 همچنین شامل پشتیبانی از Quich Charge 4 Plus و موتور سریع هوش مصنوعی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه