تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

شما ممکن است به زودی قادر باشید که همه ی غذاهایتان را به دانه های تبدیل کنید که شبیه خاویار باشد یا حداقل dippin dots .  imperial spherificator یک گجت آشپزخانه است که در حال رسیدن به هدفش در کیک استارتر است. نوید ساده و میسر کردن تبدیل غذا ها به دانه های کوچک خوراکی را میدهد . این گجت در حال حاضر 115 یا 135 دلار در کیک استارتر است ( بستگی به دارد چه زمانی بخریدش ) ، و تکنیک آشپزخانه ای به نام spherification را ساده میکند . کمپانی در وبسایتش توضیح میدهد " spherification فراینده ساده ی تبدیل مایع به جسم کروی است که به صورت  بصری و ظاهری شبیه خاویار یا مروارید است. شما میتوانید خاویار ها و مروارید ها را با یک مایعی در وسط با روش نگهداری تولید کنید که به آن reserve spherification میگویند .


imperical spherificator  هم با غذاهای تازه و هم غذاهای خریده شده از فروشگاه سازگار است و سازنده اش میگوید که میتواند با هر ترکیبی از مواد خام گرفته تا آماده شده ، مخلوط شود. این دستگاه به مخلوط کن های مایع متکی است، بنابراین دستور پخت ها با مواد ثابت باید به صورت مایع در بیایند . شما همچنین به عصاره ی علف دریایی (آلژینات) احتیاج دارید برای پایه ی مخلوط احتیاج دارید ، همینطور پودر کلسیم کلروید .
زمانی که پایه ی مخلوطتان آماده شد میتوانید در گجتتان بریزیدش  ، روشن اش کنید و آن را بالای کاسه ای از آب با کلسیم کلورید نگه دارید . زمانی که مایع از دستگاه به سمت آب چکه کرد ، به "مروارید" های پر شده از مایع تبدیل میشود.


کمپانی مونترالی کمپین کیک استارتر ، kelp caviar، در حال فروختن " جایگزین خاویار" محصولاتی ساخته شده با تکنیک سه سال گذشته بوده است. او میگوید که imperial spherificator از درخواست های زیادی از مشتریان الهام گرفته شده که میخواستند خودشان  قادر به انجام این کار باشند .
همانطور که کمپانی میگوید : این spherification چیز جدیدی برای کسانی که با علم تغذیه ی مولکولی آشنایند ، نیست. مثل دیپین داتس ( بستنی آینده ) . اما تا حالا پروسه تنها با سرنگ یا پی پت کار کرده ، که این را بسیار پیچیده تر و وقت گیر تر کرده ، به خصوص برای آشپزان خانگی که به وسایل حرفه ای دسترسی ندارند . کیک استارتر که از همین حالا بیشتر از 57000 از هدف 61573 دلاری اش است، میگوید که انتظار دارد تا اولین دستگاه هایش در نوامبر 2015 به دست باربران برسد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد