کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۱ بهمن

سامسونگ ساعاتی پیش، گزارش عملکرد خود در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر و اعلام کرد که همانند دیگر فصول سال گذشته، تفاوت چندانی با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸ نداشت. طبق این گزارش، مجموع درآمد سامسونگ حدود ۵۰.۷ میلیارد دلار عنوان شد که از افزایشی یک درصدی خبر می‌دهد.
اما سود عملیاتی چشم بادامی‌ها با افتی 37 درصدی به 6 میلیارد دلار رسید که اصلی‌ترین دلیلی آن، کاهش قیمت چیپ‌های مموری عنوان شده است. سامسونگ بخش زیادی از سود خود را از فروش این محصول بدست می‌آورد.
بخش فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ اما به نسبت یک سال گذشته، عملکرد بهتری داشت و استفبال خوب کاربران از گوشی‌های پرچمدار و همچنین مدل‌های سری گلکسی A، جان تازه‌ای به این کسب و کار بخشید.
با این حال، سامسونگ امیدوار است که تعبیه فناوری 5G در گوشی‌های جدید سال 2020 این شرکت بتواند میزان فروش گلکسی‌ها را به نسبت ماه‌های قبل افزایش دهد. اما سامسونگ معتقد است که باید در کنار کسب و کار فروش گوشی، توجه ویژه‌ای را نیز معطوف تولید و فروش مموری کند و این قطعات را به تولیدکنندگان و شرکت‌های دارای دیتاسنترها بفروشد.
همچنین این شرکت قصد دارد تا تراشه‌های 5G یکپارچه را نیز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند تولید کند. طبق پیش‌بینی تحلیلگران، تقاضا برای تلویزیون‌های OLED و گوشی‌های مجهز به دوربین‌های پیشرفته در سال 2020 افزایش خواهد یافت.
البته مساله‌ای که سامسونگ را نگران کرده، عدم پوشش کامل فناوری 5G در نقاط مختلف جهان است و باید دید که این فناوری در طی ماه‌های آتی، به چه میزان پوششی خواهد رسید. گفتنی است در کنار سامسونگ، شرکت‌های بزرگ دیگری نیز به استفاده از فناوری 5G روی آورده‌اند که هرگونه ضعف در پوشش‌دهی این فناوری، می‌تواند این شرکت‌ها را دچار مشکل کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه