محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

رئیس صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی در رابطه با مشکلات این صندوق‌ها گفت: عدم پذیرش ضمانت‌ صندوق‌های پژوهش و فناوری از سوی بانک‌ها در پروژه‌های کلان به ویژه در حوزه نفت و گاز، یکی از چالش‌های موجود صندوق‌های فناوری است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱ مهر

معاون وزیر ارتباطات گفت: سهم محتوای بومی روی زیرساخت ملی و بر پایه خدمات ایرانی افزایش یافته است.
امیر ناظمی در توئیتر خود نوشت: وقتی سهم محتوای بومی روی زیرساخت ملی و بر پایه خدمات ایرانی افزایش یابد، یعنی شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱ مهر

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: بازی سازان در صورت کسب شرایط لازم و برخورداری از ویژگی های علمی مورد تایید می توانند به جای انجام خدمت نظام وظیفه، به اجرای پروژه بپردازند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱ مهر

به گزارش دیجیاتو، آخرین آمارهای رگولاتوری کاهش تعداد کاربران اینترنت را طی ۳ ماهه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد. ضمن آنکه تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور افزایش و تعداد روستاهای دارای ارتباط نیز در همین مدت با افزایش روبرو بوده‌اند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین آماری که از ۳ ماهه اول سال ۹۸ منتشر کرده‌‌، از کاهش تعداد کاربران اینترنت پهن باند ثابت و سیار و همچنین ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در کل کشور خبر داده است. بر اساس آمارها تعداد کاربران اینترنت پهن باند ثابت از انتهای سال ۹۷ تا انتهای خرداد ماه امسال یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۸۱ نفر کاهش یافته‌اند همچنین اینترنت پهن باند سیار هم در همین بازه زمانی با کاهش یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۳۴۳ کاربر مواجه شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱ مهر

لینک‌های رادیویی مایکروویو نقطه به نقطه، گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد سریع و کم هزینه مسیرهای ارتباطی منعطف در انواع شبکه‌های ارتباطی مانند شبکه‌ بَک‌هال تلفن، اینترنت همراه، سیگنال‌رسانی صدا و سیما، مدیریت بحران و ... است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

به گزارش اقتصاد ملی، ماموریت ما تبدیل به بزرگترین شرکت یکپارچه‌ساز سیستم کشور در حوزه ICT است ماموریت ما در گروه دانش بنیان موج آینده فرافن این است که در دو سال آینده به بزرگترین شرکت یکپارچه سازسیستم کشور (System Integrator) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شویم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجمع عمومی سالانه شرکت ملی پست تأکید کرد که ضروری است این شرکت توجه ویژه‌ای به مدل‌های جدید کسب‌وکار و توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشد.
صبح امروز مجمع عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، برای رسیدگی به ‌صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۳۹۷ با حضور تمامی اعضای مجمع عمومی شرکت در ساختمان کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شد.

ادامه مطلب