محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

به گزارش پیوست، کارگروه مشترکی از کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، انجمن شرکت‌های واردکننده کالا و تجهیزات رایانه‌ای کشور و اتحادیه فناوران رایانه تهران تشکیل شده تا راهکار واحدی برای خروج از بن بست مشکلات ناشی از واردات تجهیزات کامپیوتری اتخاذ شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

در حالی که مرکز مدیریت راهبردی افتا، حملات سایبری موفق به تاسیسات نفتی و زیرساخت‌های حیاتی ایران را تکذیب کرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز گفت در ۴۸ ساعت اخیر رویداد غیرمنتظره‌ای که نشانگر حمله سایبری باشد، در سپر دژفا دیده نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

کوانتوم به عنوان یک تکنولوژی سطح بالای مخابراتی، به زیرساختی نیاز دارد که زمانبر است اما ورود یک پژوهشگاه ICT به این فناوری، می تواند جرقه یک اتفاق مثبت و رو به رشد باشد.
دکتر مهدی فردمنش در خصوص پژوهش های انجام شده حول فناوری کوانتومی در پژوهشگاه ICT اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی های مخابراتی در عصر حاضر غیرقابل کتمان بوده و علاوه بر مباحث فنی، وسعت اقتصادی آن نیز همواره مورد تحقیق و پژوهش است.
وی با یادآوری این موضوع که تکنولوژی های بومی شده را نمی توان به اشتراک گذاشت، ادامه داد: هر جامعه ای با سیاستگذاری خاص خود، اقدام به اشتراک فناوری اطلاعات خود می کند و اغلب قاعده بر این است که تکنولوژی های نو و پیشرفته نظیر فناوری کوانتوم به غیرخودی داده نشود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۹ شهريور

در کنار کارشکنی‌های بین‌المللی، بخش بزرگی از بی‌نتیجه بودن حمایت‌ها از تولید داخلی ناشی از سو مدیریت منابع است.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان، مسعود شنتیایی با بیان این مطلب از شعارزدگی که در حوزه حمایت از تولید داخل رخ‌داده است، گلایه کرد و گفت: بااینکه شاهد هستیم مقام معظم رهبری هرسال با توجه به وضعیت کشور یک عنوان اقتصادی را اعلام می‌کنند ولی ازنظر اجرایی و عملیاتی وضعیت بنگاه‌های تولیدی بهتر نشده است. درواقع بلافاصله بعد از اعلام نام هرسال توسط مقام معظم رهبری و ابلاغ به قوای سه‌گانه کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌هایی شکل می‌گیرند حتی منجر به تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌هایی می‌شود، در برخی مواقع قوانینی نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود ولی به اقدام اجرایی و عملیاتی منجر نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۹ شهريور

به گزارش پیوست، انصراف سندیکای صنعت مخابرات ایران بعد از وزارت ارتباطات از حضور در نمایشگاه تلکام ۹۸ به عنوان غرفه‌دار، برگزاری بیستمین دور از نمایشگاه تخصصی تلکام را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.
سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که در نمایشگاه تلکام ۹۸ شرکت نخواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران بر توانمندی متخصصان کشورمان در تامین نیازمندی کشور عراق در زمینه کالاهای مرتبط با فناوری ارتباطات و تجهیزات مخابراتی، تاکید کرد.
به نقل از سندیکای صنعت مخابرات ایران، فرامرز رستگار با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات در عراق (کربلا) گفت: حضور متخصصان ایرانی برای ارائه سرویسهای با کیفیت ارتباطی در عراق یک ضرورت به شمار می آید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای استفاده بهینه از شبکه های تلفن همراه در کشور، مصوبه خدمات رومینگ ملی را اصلاح کرد.
رومینگ ملی امکان استفاده از ظرفیت شبکه اپراتورهای موبایل را در مناطق فاقد پوشش، برای مشترکان فراهم می کند. به این معنی که اپراتورها می‌توانند از ظرفیت سایر اپراتورها برای تکمیل پوشش شبکه خود اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

به گزارش تسنیم، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان این که شبکه ملی اطلاعات از اساسی ترین طرح های فضای مجازی کشور است و استقلال مملکت به این شبکه بستگی دارد گفت: این طرح با گذشت شش تا هفت سال هنوز یک فرآیند طراحی علمی و مهندسی مشخص ندارد.

ادامه مطلب