محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۸ شهريور

به گزارش ایسنا، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

به نوشته‌ی روزنامه ایران، این روزها حاکمیت به‌ دنبال مبارزه با رانت و فساد است و پرونده‌ها ی بسیاری تشکیل شده و بگیر و ببندهای زیادی را نیز در این زمینه شاهد بوده ایم که خاطیان به دست قانون سپرده شده‌اند. اما برای پیشگیری از رانت و فساد از چه ابزاری می‌توان کمک گرفت. ابزاری که امروزه می‌تواند به کمک بیاید اتصال تمام دستگاه‌های سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه به دولت الکترونیک است؛ دولت الکترونیکی که نه تنها زیرساخت‌های آن از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده، بلکه نسبت به‌ گذشته نیز رشد ۴۰ درصدی را داشته است. اما به‌ گفته مسئولان وزارت ارتباطات بیشتر دستگاه‌های اجرایی حاضر به اتصال به دولت الکترونیک نیستند و در این زمینه مقاومت می‌کنند. در همین راستا به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و این سؤال را مطرح کردیم که باتوجه به اینکه زیرساخت دولت الکترونیک توسط دولت فراهم شده و درخواست مردم نیز از حاکمیت مبارزه با فساد و رانت است، برای مقابله با مقاومت دستگاه‌ها، مجلس چه راهکاری پیشنهاد می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، «تپ‌سی تلفنی»، خدمت جدیدی است که تپ‌سی برای دسترسی راحت‌تر شهروندان به خدمات این تاکسی آنلاین ارائه داده است. برای استفاده از این خدمت، می‌توان بدون نیاز به اینترنت با شماره ۱۶۳۰ تماس گرفت و درخواست تپ‌سی داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته توییتی کرد که از احتمال تعطیلی VAS یا سرویس ارزش افزوده خبر می‌داد. سرویس ارزش افزوده نوعی خدمات پیامکی است که بستری مناسب برای افزایش ارتباط و تعامل میان اپراتورها و مشترک را ایجاد می‎کند. با این حال، همین خدمات باعث کلاهبرداری از مشترکان شده بود؛ به‌طوری‌که مدتی پیش پرونده‌ یک تخلف در ارزش افزوده آشکار شد که موجب یک کلاهبرداری ۲۲ میلیارد تومانی از کاربرانی که بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شده بودند، شده بود. در این میان، راه‎حل‏های مختلفی از جمله استفاده از کد دستوری #۸۰۰* برای لغو این خدمات و برداشت پول از حساب مشترکان اعلام شد. با این حال، همچنان افرادی هستند که گرفتار این دام‏های کلاهبرداری می‎شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مخالفت با انتصاب مدیرعامل رایتل نظر کمیسیون تنظیم مقررات بوده، صلاحیت فنی را از اصوال انتخاب مدیران عامل اپراتورها بیان کرد.
محمدجواد آذری‌جهرمی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره توئیتش با عنوان ارزش افزوده گفت: داستان ارزش افزوده روشن و شفاف است ۲۰۰۰ میلیارد تومان بازار دارد که به دلیل منطق حاکم بر آن که مسئولان سامان‌دهی خودشان ذی نفع هستند، ساماندهی و طبیعتا مصوبات اجرا نمی‌شود؛ بنابراین باید یک تصمصم اساسی گرفت و بر اساس حق و حقوق مردم و شکایت‌هایی که وجود دارد ما مصر هستیم که تصمیم نهایی را بگیریم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۷ شهريور

به گزارش شرکت مخابرات ایران، شرکت مدیریت سامان سازه غدیر به نمایندگی از شرکت مخابرات ایران در نظر دارد تعدادی از املاک مشروحه را در مزایده عمومی با شرایط ویژه (به صورت نقد و اقساط و بدون کارمزد) به فروش برساند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۹۵ درصد مشترکان تهرانی شماره تلفن همراه خود را به منظور ارسال قبوض پیامکی در سامانه ثبت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر حدود ۱.۲ میلیون صورت‌حساب برق به‌صورت پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در سوال به پرسش خبرنگاران در خصوص طرح شکایت از او گفت: شاید ماجرا مربوط به جمع‌آوری دو هزار امضا در اهواز است و من اطلاع دیگری در این خصوص ندارم.

ادامه مطلب