محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی که براساس آن استارتاپ‌های حوزه حمل‌ونقل برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت مجوز از شهرداری می‌شدند، از دستور کار هیات دولت خارج شد.
به گزارش پیوست، رضا الفت‌نسب سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با اعلام این خبر به پیوست گفت: «در جلسه امروز هیات دولت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مقاومت‌های بسیاری برای تصویب نشدن این لایحه کردند و همین مساله باعث شد که در نهایت این لایحه از دستور کار هیات دولت خارج شود.» به گفته او این طرح پیش‌تر در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب شده بود؛ اما در جلسه عصر امروز هیات دولت با دفاع سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کسب‌وکارهای آنلاین، این طرح رای نیاورد و از دستور کار دولت خارج شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

به گزارش پیوست، پنجره واحد شروع کسب‌وکار با همکاری سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با هدف سهولت فرآیند شروع کسب وکارها راه‌اندازی شد.
علی فیروزی، مدیر مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور که مسئولیت هماهنگی دستگاه‌‌ها برای تحقق این پروژه را به عهده دارد در گفت‌‌وگو با پیوست درباره جزئیات و کاربرد این پنجره واحد اعلام کرد:‌ «پیش از این برای ثبت شرکت و شروع کسب‌وکارتان، نیاز به مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک داشتید که هر کدام چندین مرحله داشت. بنابراین فرآیند شروع کسب‌وکار بیش از ۷۰ روز به طول می‌انجامید؛ اما حالا زمان ثبت یک شرکت کوتاه شده است.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که از روز پنج‌شنبه با اتخاذ سیاست‌ جدید اپل که منجر به از دسترس خارج شدن برخی برنامه‌های ایرانی از روی گوشی‌های آیفون شد، میزان استفاده کاربران از این گوشی داخل شبکه اپراتوری کشور کاهش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، همایش فضای مجازی پاک با محوریت «صیانت و توسعه» با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش مهر، مرتضی براری در شبکه اجتماعی اینستاگرم با اشاره به رویکرد شفاف‌سازی و پاسخگویی به انتقادات مطرح شده از حوزه فضایی، به انتقاد عدم تشکیل شورای‌عالی فضایی پاسخ گفت.
انتقاد از عملکرد شورای عالی فضایی به این دلیل مطرح می‌شود که بر خلاف اساسنامه، این شورا از بدو تشکیل (سال ۸۳) تاکنون در مجموع ۳ جلسه داشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در حساب توییتر خود نوشت: تصاویر زیر، گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظرسنجیِ انتخاب محبوبترین برنامه سال صداوسیما، رخ داده است.
گزارشِ بررسی تکمیلی در حال نهایی شدن است. نتایج برای رسیدگی به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

اسنپ از امروز فعالیت خود را در ۴ شهر زاهدان، ملایر، کازرون و لارستان آغاز می‌کند و آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز این شهرها است. با اضافه شدن زاهدان که مرکز استان سیستان و بلوچستان است تعداد استان‌های فعال این سامانه به ۳۰ رسیده است و حالا این سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل در ۹۳ شهر بزرگ و کوچک خدمت‌رسانی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند

به گزارش ITIran، ظهر دیروز برای دورهمی فروشگاه اینترنتی چاره دعوت شدیم و با ناصرعلی سعادت گپ‌وگفتی کوتاه درباره این شرکت داشتیم.
برای کسانی که ناصرعلی سعادت را نمی‌شناسد باید خیلی خلاصه گفت او مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ندا رایانه بوده است. از نخستین شرکت‌هایی که خدمات اینترنت را به صورت Dial Up در ایران عرضه کردند.

ادامه مطلب