محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در سومین کنفرانس دستاوردهای نوین امنیت سایبری با تأکید بر نیروی انسانی داخلی گفت : جوانان کشور که برای حفظ سرورها از نفوذ، امنیت سایبری، رخنه امنیتی تلاش و آگاهی بخشی در این حوزه تلاش می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

به گزارش ایبِنا، فرهاد فائز با اشاره به سال‌ها توان اجرایی شرکت خدمات انفورماتیک در پیاده‌سازی ابرسامانه‌های ملی در حوزه بانکی کشور و ارایه مستمر و بدون اختلال خدمات کشوری، ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح حتی در مقیاس‌های به مراتب بزرگتر و کلان‌تر را از نظر فنی و امنیتی را امکان‌پذیر می‌داند و تاکید دارد توان فنی و تخصصی کشور فراتر از مدیریت تراکنش‌های چند هزار شعبه است.
معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک درباره ابهاماتی در خصوص زیرساخت و CORE Banking بانک‌های ادغامی وابسته به نیروهای مسلح گفت: در این سال‌ها اتفاقات در خور توجهی رخ داده و شبکه بانکی با وجود تمام دشواری ها توانسته است تاحدود زیادی با تکیه بر توان داخلی بر این موانع فائق شود. به عنوان مثال در شرکت خدمات انفورماتیک تمام تلاش برای بروزرسانی، بهبود و توسعه اولین سامانه متمرکز بانکی بالای هزار شعبه در کشور با نام «بانک ایران» به انجام رسیده و تداوم این روند در سالیان گذشته منجر به تولید و ارائه نسخه جدید بانک ایران تحت عنوان «بانک۲» شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

به گزارش ایبِنا، اعلام عملیاتی شدن استفاده از کارت هوشمند ملی به عنوان زیرساخت هوشمند احراز هویت در کشور در سیستم بانکی یک بحث بسیار مهم و جدی است که اخیرا مطرح شده، چراکه با توجه به دستور وزارت کشور، هماهنگی سازمان ثبت احوال و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار است از کارت ملی هوشمند به منظور احراز هویت افراد در سیستم بانکی به منظور تسهیل فرآیندها و افزایش سرعت و امنیت استفاده شود اما نکته تعجب برانگیز که بسیاری از کارشناسان با آن مخالفت دارند، موضوع استفاده از کارت ملی هوشمند به جای کارت بانکی برای استفاده از خدمات بانکی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

امید شکوفا در گفتگو با مهر، با بیان اینکه سامانه «رادیو تلسکوپ» یک گیرنده رادیویی است که امواج رادیویی منابع مختلف کیهانی مانند کهکشان‌ها، سحابی‌ها و اجرام مختلف را دریافت می‌کند، اظهار داشت: برخلاف رصدهای اپتیکی، این سامانه محدود به شرایط جوی و زمان خاصی از شبانه روز نبوده و محدود به طیف مرئی و اپتیکی نیست. به همین دلیل در هر لحظه می‌توان منابع مختلف رادیویی را با آن پایش کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند

به گزارش مهر، پایش آخرین وضعیت پهنه‌های آبی کشور در مرکز پایش ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران از افزایش مساحت دریاچه ارومیه، پرآب شدن هامون‌های سیستان، خشکی دریاچه بختگان و آبگیری زاینده رود حکایت دارد.
رودخانه‌ها و دریاچه‌ها بخش مهمی از چرخه هیدرولوژیکی آب را تشکیل داده و یک منبع مهم برای زندگی روی زمین به حساب می‌آیند. از آنجایی که تولید محصولات کشاورزی و توسعه‌ی اقتصادی و صنعتی کشورها وابسته به منابع آبی هر کشور است، مدیریت درست آن می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات منابع آبی از جمله بحران‌های خشکسالی، مشکلات بهداشتی و حتی مهاجرتی در مناطق مختلف باشد؛ از این رو داشتن اطلاعات واقعی در مورد نحوه انتشار منابع آبی و پخش آن روی سطح زمین، بسیار مهم است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند

مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان به‌منظور توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ودر راستای تقویت زیرساخت، مدیریت بنگاه و توسعه بازار این شرکت‌ها اقدام به حمایت از دریافت خدمات تجاری‌سازی کرده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری، حمایت‌های مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در قالب طراحی صنعتی، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها و حسابداری ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین رویداد «نوروز نوآوری» یکی از جدی‌ترین مشکلات اکوسیستم استارتاپی کشور را کمبود نیروی انسانی متخصص دانست و تاکید کرد که در سال پیش‌رو باید بین وزارت ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همگرایی جدی در جهت حل این معضل به وجود آید.
به گزارش پیوست، محمد جواد آذری جهرمی با اعلام اینکه در کشور ظرفیت نیروی انسانی جوان وجود دارد گفت:‌ «یکی از مشکلات جدی که هم اکنون استارتاپ‌ها از آن گلایه داشته و انتظار دارند که دولت در این زمینه به آن‌ها کمک کند تربیت و آموزش نیروی متخصص است. در حال حاضر شرکت‌های استارتاپی به جز مشکل بیمه‌ای و مالیاتی دغددغه‌ جدی در زمینه کمبود نیروی انسانی متخصص دارند و نبود نیروی متخصص فعالیت آن‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۵ اسفند

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در شورای اداری شهرستان رودبار با اشاره به مشکلاتی که توسط مسئولان شهرستان رودبار مطرح شد، اظهار کرد: برخی مشکلات زیرساختی است و باید برنامه‌ای برای حل آن وجود داشته باشد.
وزیر ارتباطات با انتقاد از برخی مدیران که منتظر حل مشکلات از طرف دیگران هستند، افزود: بیشتر کارها با توان، نیرو و حرکت خود مدیران در شهرستان و استان انجام شدنی است.
آذری جهرمی به مشکل آب شهرستان رودبار که توسط حاضرین مطرح شد، اشاره کرد و گفت: بعد از زلزله سال ۶۹ باید مدیران آب استان و شهرستان گزارش دهند که برنامه توسعه آنها به چه میزان پیش رفته و مشکلات و نارسایی‌ها از کجا بوده که بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم.

ادامه مطلب