محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند

به گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، حملات مهاجمان سایبری در سال گذشته میلادی به نسبت سال ۲۰۱۷ به کاربران موبایل نزدیک به دو برابر افزایش داشته و ایران دارای بیشترین حملات بوده است.
مهاجمان سایبری در سال ۲۰۱۸ با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب ۱۱۶ و نیم میلیون بار به گوشی‌های موبایل حمله کرده‌اند که این تعداد در سال ۲۰۱۷ قریب به ۶۴ و نیم میلیون بار بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا در نشست خبری پایان سال فرماندهان انتظامی، در پاسخ به سوال مهر در رابطه با کاهش جرایم اینترنتی گفت: ما منکر این نمی‌شویم که پاپ‌آپ ها کماکان وجود دارند، آن‌ها رشد کرده و جرایم فضای مجازی افزایش پیدا کرده است، اما ما (پلیس فتا) در صدد آن هستیم که ضوابط را به سایت‌ها مانند گذشته یادآور شویم و با افراد خاطی شدیدترین برخوردها را در راستای کاهش جرایم اینترنتی داشته باشیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

به گزارش مهربه نقل از سازمان فضایی ایران، آرمان پیشینی گفت: پس از رایزنی‌های فراوان و طبق آخرین مکاتبات با برگزار کنندگان دور منطقه‌ای مسابقات موت کورت (دادگاه بین‌المللی شبیه‌سازی حقوق فضایی) به نمایندگی از (IISL) ، سهمیه جمهوری اسلامی ایران برای مسابقات دور آسیا و اقیانوسیه چهار تیم خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات از شناسایی عامل دستکاری در نظرات مردم مربوط به برنامه تلویزیونی خبر داد و گفت: گزارش کامل و با جزئیات فنی چگونگی دستکاری نظرات مردم در جشنواره صداوسیما، نهایی و برای پلیس ارسال شده است.
تعداد بسیاری از کاربران اپراتورهای تلفن همراه طی روزهای گذشته اعلام کردند پیامک تأیید رأی به یک برنامه‌ی تلویزیونی برایشان ارسال شده، در حالیکه آن‌ها اصلاً در این رأی‌گیری شرکت نکرده بودند و یا رای‌شان برنامه‌ی دیگری بوده است. این موضوع از اختلال در سامانه‌ی رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم حاکی بود. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان زمان اعلام کرد آرای اعلام‌ شده، واقعی نیستند و از بررسی این موضوع و ارسال نتایج به صداوسیما و پلیس فتا خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

به گزارش ایلنا، تهیه هدایای تبلیغاتی نوروزی رسم پایان سال‌ بسیاری از شرکت‌ها است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه اول به عنوان اپراتور بزرگ بازار تلفن‌همراه امسال رسم جدیدی را پایه گذاشته است.
امسال همراه اول رسم هدایای نوروزی خود را با ۲ تغییر در راستای مسئولیت اجتماعی و حمایت از تولید ملی همراه کرده و قرار است هدایای تبلیغاتی نوروز ۹۸ خود را از تولیدات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تهیه کند و خرید اقلام خارجی را متوقف کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

به گزارش ایلنا، محمد قبله، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره شرایط رجیستری گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری گفت: رجیستری گوشی‌های همراه مسافری باید با پرداخت حقوق و عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام شود.
وی افزود: رجیستری گوشی تلفن همراه تغییری را تجربه نکرده و عملیات رجیستری همچنان در حال انجام است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ اسفند

به گزارش مهر، جواد جاویدنیا در پنجمین همایش فضای مجاز پاک که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با اشاره به تکالیفی که بر عهده وزارت ارتباطات برای مقابله با فیلترشکن‌ها و «VPN»ها گذاشته شده، گفت: این وظیفه مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده و حرف قوه قضائیه نیست. در این شورا گفته شده بود که می‌توان از نظر فنی جلوی فیلترشکن‌ها گرفت اما وزارت ارتباطات در این زمینه اقدام نکرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ اسفند

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس جهرمی گفت: باید سرمایه‌گذاری در جهت آموزش نیروهای موجود و غنی‌سازی برای تخصص‌های مورد نیاز صورت گیرد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند