محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

وزیر ارتباطات گفت: معتقدم در سال آینده با وجود تحریم‌ها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات با رونق روبرو می‌شویم و بخش‌های مختلف برای ایجاد بهره‌وری به سراغ فناوری اطلاعات می‌آیند.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست با فعالان مجازی همزمان با هفتمین سالگرد تأسیس شورای عالی فضای مجازی جریان تکنولوژی را توقف‌ناپذیر دانست و گفت: نمی‌توان مقابل جریان تکنولوژی ایستاد و این کار منطقی هم نیست. در مقابل باید بدانیم ظرفیت‌های فناوری چیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

پس از گذشت حدود یک ماه از انتصاب سعید کریم‌زاده به عنوان سرپرست شرکت رایتل، وب‌سایت رسمی این شرکت با انتشار خبری با عنوان "گزارش عملکرد ۳۰ روزه‌ی رایتل" که برای نخستین‌بار منشر می‌شود از رشد ۲۰۰ درصدی ارائه‌ی خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و افزایش ۲۰ درصدی شبکه رایتل به نقل از سرپرست این شرکت طی یک ماه اخیر خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

به گزارش بازرگانی مهر، روزهای گذشته با برگزاری دادگاه‌های متهمان نفتی این ادعا از سوی یکی از متهمان این پرونده مطرح شده بود که ایرانسل پورسانتی میلیاردی را پرداخت کرده که از همین رو روابط عمومی ایرانسل با اعلام اطلاعیه‌ای این ادعا را تکذیب کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اعلام اینکه با رشد فضای مجازی و استفاده از سرویس‌های نوین مردم عامل تعیین‌کننده بازارهای در حال فتح هستند گفت:‌ «برخی می‌گویند با فیلتر کردن به سرویس‌های داخلی کمک می‌کند و این در حالی است که شاید در کوتاه مدت فیلترینگ به رشد سرویس‌های داخلی کمک کند؛ اما در بلند مدت فیلترینگ هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و این مردم هستند که هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

«خودکارسازی پرداخت‌ها از طریق سرویس برداشت مستقیم، برای شبکه بانکی فرصتی است که می‌توان بسیاری از پرداخت‌های تکراری را حذف کرد.»
به گزارش پیوست، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان این مطلب در جمع نمایندگان برخی از بانک‌ها و کسب وکارهای آنلاین گفت: «سرویس برداشت مستقیم (direct debit) زیرساخت عجیبی است و تاکنون شبکه بانکی چنین تجربه‌ای را نداشته است چراکه درخواست برداشت وجه از حساب از سوی ذی‌نفع ارائه می‌شود بنابراین باید یک احراز هویت جدی روی طرف‌های درگیر در این موضوع صورت گیرد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

«از دولت می‌خواهیم منابع دولتی از جمله ساختمان‌های بدون استفاده خود را در راستای توسعه صنعت فاوا و کسب‌وکارهای نوپا در اختیار بخش خصوصی بگذارد.»
این جمله‌ای است که رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در نشست سالانه هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور(نصر) از دولت درخواست کرد.
به گزارش پیوست،‌ محمد باقر اثنی عشری در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت فناوری اطلاعات پس از خروج آمریکایی‌ها از ایران در سال ۵۷ تا کنون همیشه تحریم بوده تاکید کرد که در این شرایط سخت همیشه بخش خصوصی سعی کرده این صنعت را زنده نگه دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

مجمع عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش با افزایش سرمایه این شرکت به ۲۶۰ میلیارد تومان موافقت کرد.
به گزارش پیوست، سهام‌داران ایران کیش در مجمع فوق العاده این شرکت با پیشنهاد مدیرعامل برای افزایش سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد به ۲۶۰ میلیارد تومان موافقت کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۲ اسفند

ابتدای هفته جاری وقتی دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی اعضای این شورا در پنجمین همایش فضای مجازی پاک از نماد ایرانی «@» با نام «در نشان»‌ رونمایی کردند؛ شاید فکرش را نمی‌کردند که این رونمایی برای چند روز متوالی به بحث داغ کاربران در شبکه‌های مجازی تبدیل شود و حتی برای آن هشتگی به عنوان «# نشان در نشان» هم به وجود آید.
به گزارش پیوست، رسول جلیلی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، در مراسم رونمایی از این نشان اعلام کرد که طراحی این نماد در مقابل «@» برای ایجاد هویت مستقل فارسی‌زبانان در فضای مجازی است.

ادامه مطلب